Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  آموزش برنامه نويسي آموزش برنامه نويسي

مدرسه کدنویسی

آموزش برنامه نويسي به كودكان

استفاده از بلوك ها آموزش برنامه نويسي به كودكان در اسكرچ

براي استفاده از يك بلوك، به سادگي دارايي مورد نظر را انتخاب كنيد و سپس آن را به قسمت اسكريپت خود بكشيد.

در تصوير زير مي توانيد پروژه اي كه در قسمت آخر ايجاد كردم را مشاهده كنيد. اين پروژه داراي چند اسپرايت است اما هنوز هيچ اسكريپتي وجود ندارد.

 

Sprites بدون اسكريپت

براي شروع ايجاد يك اسكريپت، روي دارايي مورد نظر براي اعمال (اعم از مرحله يا اسپرايت) كليك كنيد و سپس بلوك‌هاي مربوطه را در قسمت اسكريپت به سمت راست بكشيد. براي افزودن آموزش برنامه نويسي به كودكان چندين بلوك به يك اسكريپت، بلوك‌هاي جديد را به مكاني در اسكريپت كه مي‌خواهيد نمايش داده شوند بكشيد. مي توانيد بلوك هاي جديد را در بالا يا پايين بلوك هاي موجود اضافه كنيد.

براي افزودن چند اسكريپت، كافيست يك بلوك جديد را روي صفحه اسكريپت ها بكشيد اما از اسكريپت(هاي) موجود دور شويد.

 

براي حذف يك بلوك از يك اسكريپت، كافي است آن را به سمت چپ و به دور از صفحه اسكريپت بكشيد. توجه داشته باشيد كه فقط مي‌توانيد اين كار را براي بلوك پاييني يك اسكريپت يا بلوكي كه به تنهايي است انجام دهيد: اگر يك بلوك را از صفحه اسكريپت‌ها كه بلوك‌هاي ديگري در زير آن وصل شده است دور كنيد، همه بلوك‌هاي زير آن نيز حذف خواهند شد. . اگر مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، بلوكي را بلافاصله زير بلوكي كه مي‌خواهيد حذف كنيد انتخاب كنيد و آن را از اسكريپت دور كنيد. سپس بلوكي را كه مي‌خواهيد حذف كنيد (يعني آموزش برنامه نويسي به كودكان بلوك پايين) را از قسمت اسكريپت‌ها دور كنيد و بلوك‌هايي را كه جابه‌جا كرده‌ايد به جاي خود بكشيد.

 

همچنين مي‌توانيد با استفاده از منوي ميانبر بلوك‌ها را حذف كنيد، كه با كليك راست روي يك بلوك به آن دسترسي پيدا مي‌كنيد. همان چيزي است كه در مورد كشيدن بلوك ها به دور اعمال مي شود: اگر بلوكي را حذف كنيد كه بلوك هاي ديگري در زير آن وجود دارد، آن بلوك ها نيز حذف خواهند شد.

 

حذف بلوك ها

همچنين مي‌توانيد از منوي ميانبر براي افزودن نظرات به اسكريپت‌هاي آموزش برنامه نويسي به كودكان خود، كپي كردن آن‌ها يا دريافت راهنمايي در مورد بلوكي كه روي آن راست كليك كرده‌ايد، استفاده كنيد.

انواع بلوك در اسكرچ

Scratch ده دسته بلوك را در اختيار شما قرار مي دهد كه هر كدام شامل تعدادي بلوك است كه مي توانيد از آنها براي انجام كارهاي مشابه استفاده كنيد. اينها هستند:

 

حركت - جنبش

به نظر مي رسد صدا خودكار داده ها مناسبت ها كنترل حس كردن اپراتور بلوك هاي ايجاد شده توسط كاربر (يا بلوك هاي بيشتر)

بياييد نگاهي بيندازيم كه هر يك از اين دسته بندي آموزش برنامه نويسي به كودكان ها شامل چه مواردي مي شود.

بيش از 2 ميليون تم و پلاگين وردپرس، قالب هاي وب و ايميل، كيت هاي رابط كاربري و موارد ديگر


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/14 ساعت: ۰۲ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي به كودكان

چه منابعي براي يادگيري اسكرچ آموزش برنامه نويسي به كودكان در دسترس است؟

اگر تازه شروع كرده ايد، يك راهنماي گام به گام در داخل Scratch موجود است. براي مروري بر منابع Scratch، صفحه ايده ها را ببينيد.

انجمن آنلاين اسكرچ چيست؟

هنگام شركت در انجمن آنلاين Scratch، اعضا مي توانند با ساير اعضاي Scratch از هر پيشينه، سن و علايق، در يك جامعه يادگيري باز كاوش و آزمايش كنند. اعضا مي توانند كار خود را به اشتراك بگذارند، بازخورد دريافت كنند و از يكديگر بياموزند.

 

رهنمودهاي انجمن آنلاين اسكرچ چيست؟

تيم اسكرچ با جامعه كار مي كند تا محيطي دوستانه و محترمانه براي افراد آموزش برنامه نويسي به كودكان در هر سن، نژاد، قوميت، مذهب، گرايش هاي جنسي و هويت جنسي حفظ كند. مي‌توانيد با مرور دستورالعمل‌هاي انجمن به فرزندتان كمك كنيد تا نحوه مشاركت را بياموزد. از اعضا خواسته مي‌شود نظر سازنده داشته باشند و با گزارش دادن هر محتوايي كه از دستورالعمل‌هاي انجمن پيروي نمي‌كند، به حفظ وب‌سايت دوستانه كمك كنند. تيم Scratch هر روز براي مديريت فعاليت در سايت و پاسخ به گزارش‌ها با كمك ابزارهايي مانند فيلتر ناسزاگويي CleanSpeak كار مي‌كند.

سياست حريم شخصي شما چيست؟

براي محافظت از حريم خصوصي آنلاين كودكان، آنچه را كه در طول فرآيند ثبت‌نام جمع‌آوري مي‌كنيم و آنچه را در وب‌سايت عمومي مي‌كنيم محدود مي‌كنيم. ما اطلاعات حساب را به كسي نمي فروشيم يا اجاره نمي دهيم. مي توانيد درباره صفحه سياست حفظ حريم خصوصي ما اطلاعات آموزش برنامه نويسي به كودكان بيشتري كسب كنيد.

 

آيا راهي براي استفاده از Scratch بدون شركت آنلاين وجود دارد؟

بله، برنامه Scratch به شما امكان مي دهد پروژه هاي Scratch را بدون اتصال به اينترنت ايجاد كنيد. مي‌توانيد برنامه اسكرچ را از وب‌سايت اسكرچ يا فروشگاه برنامه دستگاهتان دانلود كنيد. در قسمت آخر اين مجموعه، ما به دارايي‌هاي Scratch مانند پس‌زمينه، اسپرايت، لباس و صدا نگاه كرديم. پس از ايجاد برخي از دارايي آموزش برنامه نويسي به كودكان ها، بايد آنها را وادار به انجام كاري كنيد، جايي كه بلوك ها وارد مي شوند.

 

بلوك‌ها خطوط يا بلوك‌هايي از كد هستند كه براي ايجاد يك اسكريپت به پروژه خود مي‌كشيد. هر دارايي مي‌تواند بيش از يك اسكريپت مرتبط با خود داشته باشد و هر اسكريپت مي‌تواند به تعداد مورد نياز بلوك داشته باشد.

همانطور كه با Scratch تجربه بيشتري مي كنيد و شروع به ساخت پروژه هاي پيچيده تر مي كنيد، متوجه مي شويد كه اسكريپت هاي شما مي توانند بسيار طولاني و پيچيده شوند، بنابراين يافتن كارآمدترين راه براي ايجاد اسكريپت ها و كارآمدترين بلوك هاي ممكن مهم است. اگر از Scratch به عنوان نقطه شروع براي آموزش كدنويسي به خود يا ديگران استفاده مي كنيد، اين مهارت خوبي است، زيرا نوشتن كد مرتب و كارآمد مهم است.

 

بعداً در اين مجموعه، هر دسته از بلوك ها را با جزئيات آموزش برنامه نويسي به كودكان بيشتري پوشش خواهم داد، و استفاده از آنها را از طريق پروژه ها نشان خواهم داد، اما در اين پست به شما يك نماي كلي از انواع مختلف بلوك ها و كارهايي كه مي توانيد با آنها انجام دهيد ارائه خواهم كرد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/14 ساعت: ۰۲ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

از ابتدا، تخصص ما در رفع نيازهاي رشدي كودكان آموزش برنامه نويسي كودكان خردسال و آماده سازي آنها براي تحصيل در مقطع ابتدايي بوده است.

برنامه ما با يك تجربه نيم روزه يا تمام روز كودك نوپا و به دنبال آن دو سال دوران كودكي آغاز مي شود: برنامه هاي EC1 و EC2 ما. براي اطلاعات در مورد سن در هنگام ثبت نام و نحوه درخواست از صفحه پذيرش ما ديدن كنيد.برنامه كودك نوپا انتقال به محيط مدرسه

برنامه كودك نوپا بر آموزش كودكان براي برآوردن علايق و نيازهاي فردي خود و همچنين تعامل موفقيت آميز به عنوان بخشي از يك گروه متمركز است. روز با زمان بازي در حياط كودك نوپا شروع مي شود كه در آن كودكان به فعاليت هاي متنوعي مانند آب بازي، نقاشي و غيره مشغول مي شوند.

در كلاس درس، كودكان نوپا با مواد هنري آزمايش مي‌كنند، از مراكز فعاليتي كه بلوك‌ها، عروسك‌ها، كاميون‌ها، لباس‌هاي آراسته و غيره را در خود جاي مي‌دهند، آموزش برنامه نويسي كودكان انتخاب مي‌كنند. يادگيري نحوه نشستن در يك گروه، گوش دادن به داستان، و يادگيري در مورد فصول و روزهاي هفته از فعاليت هاي جذاب براي يك كودك نوپا است. زمان دايره يك تجربه مهم براي كودكان است و معلمان از مرحله رشد هر كودك آگاه هستند.

برنامه كودك نوپا پنج روز در هفته اجرا مي شود.برنامه نيم روز: 9:00 صبح تا ظهربرنامه تمام روز: 9:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهرVideoShare را پخش كنيددوران كودكي 1 (EC1) و دوران كودكي 2 (EC2)توسعه مهارت ها، مفاهيم و ايده ها

برنامه هاي EC1 و EC2 براي كودكان سه تا چهار ساله و چهار تا پنج ساله طراحي شده اند. هر كلاس درس، متشكل از 22 كودك و سه معلم، شامل تجربيات داخلي و خارجي است كه پيرامون مراكز آموزشي و موضوعاتي كه در طول سال تغيير مي‌كنند، سازماندهي شده‌اند. مراكز يادگيري به عنوان اجزاي جدايي ناپذير هر كلاس درس دوران كودكي، فرصت هاي رشدي مناسبي را براي كودكان فراهم مي كند تا با يكديگر، با مواد، و مفاهيم و ايده ها تعامل داشته باشند.

برنامه درسي اوايل كودكي در تلاش است تا به كودكان كمك كند عزت نفس، مهارت هاي حركتي، خلاقيت، تسلط بر خود و خودمختاري را توسعه دهند، به كودك در جدايي تدريجي كمك مي كند، آموزش برنامه نويسي كودكان و مهارت هاي زبان و ارتباطات، اجتماعي شدن، تفكر منطقي و متوالي، سواد و سواد را توسعه مي دهد. مفاهيم رياضي

برنامه هاي EC1 و EC2 پنج روز در هفته از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر اجرا مي شوند. مراقبت هاي بعد از مدرسه براي دانش آموزان EC1 و EC2 در دسترس است. تعاريف رسانه آموزشي

رسانه‌هاي آموزشي شامل رسانه‌هايي هستند كه براي آموزش يا روشنگري عمدي يا تصادفي طراحي شده‌اند (كركوريان و اندرسون، 2008). در حال حاضر، هيچ اجماع يا تعريف فدرالي از رسانه آموزشي وجود ندارد. با اين حال، تعريفي براي تلويزيون آموزشي كه به عنوان بخشي از ايجاد قانون تلويزيون كودكان در سال 1990 (CTA) ايجاد شد، نقطه شروع مفيدي است. CTA توسط كنگره در پاسخ به داده هايي ايجاد شد كه نشان مي دهد كودكان بيش از 3 ساعت در روز را صرف تماشاي تلويزيون مي كنند و شواهد واضحي وجود دارد كه قرار گرفتن در آموزش برنامه نويسي كودكان معرض تلويزيون بر رشد آنها تأثير مي گذارد.

 CTA بيان مي‌كند كه «برنامه‌نويسي اصلي [بايد] به‌طور خاص براي خدمت به نيازهاي آموزشي و اطلاعاتي كودكان 16 سال و كمتر، از جمله نيازهاي فكري/شناختي يا اجتماعي/عاطفي كودك طراحي شود و بايد «نيازهاي آموزشي و اطلاعاتي» را برآورده كند. كودكان به عنوان يك هدف مهم» (CTA، 1990).

طرفداران استفاده از رسانه به عنوان يك ابزار يادگيري بالقوه استدلال مي كنند كه تمام محتواي رسانه آموزشي است. به اين معنا كه كودكان از هر محتوايي كه با آن درگير مي شوند، صرف نظر از قالبي كه از طريق آن ارائه مي شود، ياد مي گيرند (به عنوان مثال، اسكول و همكاران، 2006).

 براي مثال، شواهد قابل‌توجهي وجود دارد كه استفاده يا مشاهده محتواي رسانه‌اي خشونت‌آميز (مانند برنامه‌هاي تلويزيوني خشونت‌آميز يا بازي‌هاي ويديويي) با رفتار خشونت‌آميز و پرخاشگرانه مرتبط است (مانند اندرسون و بوشمن، 2001). از سوي ديگر، رسانه هاي آموزشي معمولاً با هدف آموزش و اطلاع رساني ايجاد مي شوند آموزش برنامه نويسي كودكان . به اين ترتيب، پژوهشي كه در اين مقاله بررسي مي‌شود بايد مختص رسانه‌هايي باشد كه «عمداً بر اساس برنامه درسي با برنامه‌اي عمدي براي آموزش هستند» (كركوريان و اندرسون، 2008: ص 188).


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/13 ساعت: ۲۲ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

آموزش از طريق فعاليت هاي هنري در همه آموزش برنامه نويسي كودكان موضوعات دانشگاهي مي شود. دروس تجربي هستند، نه فقط مطالعه شده، و خلاقيت، استقلال و درك عميق دانش آموز را از هر موضوعي كه بررسي مي كنند تشويق مي كنند.

HighScope

HighScope با بيش از 50 سال آموزش در دوران كودكي، برنامه درسي خود را بر اساس يك سري شاخص هاي كليدي توسعه (KDI) قرار مي دهد تا يك كلاس درس تشويق كننده براي هر دانش آموز طراحي كند. اين KDI ها معلمان را در انتخاب فعاليت ها و پروژه هاي مناسب براي هر سن راهنمايي مي كنند. آنها همچنين به معلمان كمك مي كنند تا نيازها و سؤالات دانش آموزان جوان را درك و تفسير كنند تا به بهترين شكل يادگيري آنها را هدايت كنند.

عمل بازي در مركز همه دروس است. معلمان به عنوان شريك كودك عمل مي كنند و از طريق پروژه هاي عملي، رشد، تاكتيك هاي حل مسئله و مهارت هاي حل تعارض را تشويق مي كنند.

سازمان HighScope تكرار آموزش برنامه نويسي كودكان مي‌كند كه «توالي بازي-انجام-بازبيني» در مركز هر روز مدرسه قرار دارد. دانش آموزان فعاليت يا پروژه هاي مورد نظر خود را انتخاب مي كنند، براي رسيدن به هدف خود برنامه ريزي مي كنند و سپس با بزرگسالان در كلاس خود كار مي كنند تا نتايج را تجزيه و تحليل كنند.

خيابان بانك

لوسي اسپراگ ميچل كه ابتدا در شهر نيويورك در اواخر قرن بيستم توسعه يافت، تصميم گرفت رويكردي را براي آموزش ايجاد كند كه بر رشد كل كودك تمركز دارد. تيمي از متخصصان كلاس درس ساختند كه جنبه هاي عاطفي، فيزيكي، اجتماعي و فكري منحصر به فرد هر دانش آموز را پرورش مي دهد. برنامه درسي تغييرات عاطفي و فكري را كه در هر سني اتفاق مي‌افتد را در نظر مي‌گيرد و اين تغييرات را در نحوه برخورد آنها با هر درس گنجانده است. بذله گوييبا رويكرد ميان رشته اي به همه موضوعات، دانش آموزان ياد مي گيرند كه به شيوه اي عاطفي و معنادار درگير آموزش شوند.

كلاس درس سنين را با هم تركيب مي كند و دانش آموزان بدون توجه به آموزش برنامه نويسي كودكان مرحله رشدشان با هم كار مي كنند. اين امر از هرگونه رقابت در ميان گروه هنگام كاوش دروس مبتني بر بازي آنها جلوگيري مي كند. سپس دانش‌آموزان تصميم مي‌گيرند كه آيا ترجيح مي‌دهند از طريق مشاهده ياد بگيرند يا با رويكرد عملي به پروژه‌هاي تجربي. بچه ها با گذشت روز مورد توجه يك به يك قرار مي گيرند، اما اشتياق كودك، درس روز را هدايت مي كند.

تعاوني هاي والدين

گروهي از والدين همفكر مي توانند با تشكيل يك پيش دبستاني تعاوني والدين، كمك مستقيمي در ادغام آموزش فرزندشان داشته باشند. در اين راه‌اندازي، مجموعه‌اي از والدين يك معلم حرفه‌اي را استخدام مي‌كنند كه متناسب با سبك يادگيري آنها باشد. والدين و معلمان به طور پشت سر هم كار مي كنند، به طور معمول با والديني كه تمام جنبه هاي اداري مدرسه را مديريت مي كنند و در داخل و خارج از كلاس درس مي چرخند تا دروس را مشاهده كنند و در آنها كمك كنند. اين نه تنها به والدين اجازه مي دهد تا در دوران تحصيلات اوليه فرزند خردسال خود آموزش برنامه نويسي كودكان باقي بمانند، بلكه جامعه اي فشرده از مربيان والدين در منطقه ايجاد مي كند.

ديني

بسياري از سازمان هاي مذهبي محلي برنامه هاي پيش دبستاني مبتني بر ايمان را نيز ارائه مي دهند. سطح تمركز ديني به خود مدرسه بستگي دارد، اگرچه بسياري اجازه مي دهند بدون محدوديت صحبت از خدا و دين شود. برنامه درسي ممكن است بر رشد باورهاي معنوي كودك تمركز نداشته باشد، اما براي گنجاندن ارزش‌ها و داستان‌هاي كليسا در درس‌هاي آن‌ها باز است.

پيش دبستاني هاي مذهبي در منطقه خود پيدا كنيد

خط پايين

هدف مهدكودك‌ها الهام بخشيدن به دانش‌آموزان جوان در كلاس درس است. آنها هنر، يادگيري عملي و تمرينات تجربي را براي بهره بردن از انرژي و خلاقيت يك دانش آموز جوان تركيب آموزش برنامه نويسي كودكان مي كنند. هنگام انتخاب بهترين پيش دبستاني يا فرزندتان، از برنامه هاي مورد علاقه خود ديدن كنيد تا ببينيد آيا سبك تدريس با شما و اشتياق كودك كوچكتان به يادگيري و اكتشاف مطابقت دارد يا خير. مركز آموزش ابتدايي به عنوان مدرسه براي سالهاي مهد كودك تأسيس شد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/2/13 ساعت: ۲۲ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي براي كودكان

اندرويد توسط گوگل ساخته شده است (به طور مشخص آموزش برنامه نويسي براي كودكان تاريخ آن 23 سپتامبر 2008 است) و مانند هر برنامه ديگر يا بهتر است بگوييم سيستم عامل، چندين ويرايش داشته و تبديل به نسخه هاي برنامه شده است.

هر نسخه به روشي رسمي مشخص مي شود، با يك عدد به دنبال نقطه، به عنوان مثال 2.1 (همچنين مي توانيد نسخه هاي دقيق تر مانند 2.1.4 را پيدا كنيد)، اما همچنين مي توانيد يك نام غير رسمي، با نام مستعار ( به تاريخ، همه نام هاي مستعار نام كيك يا تنقلات هستند).

تمامي نسخه هاي اندرويدنسخه هاي مختلفي كه اندرويد داشته است عبارتند از:

نسخه هاي از دست رفته به اين دليل است كه نام يكساني دارند. به عنوان مثال، نسخه هاي 4.2 و 4.3 نيز Jelly Bean ناميده مي شدند.

نسخه هاي از دست رفته، مانند 4.5 آموزش برنامه نويسي براي كودكان ، اين است كه آنها فقط بيرون نيامدند و مستقيماً به نسخه بالاتر مانند 5.0 رفتند.

ويژگي هاي اندرويد

از قبل مي دانيم كه اندرويد سيستم عاملي است كه گوگل براي موبايل ايجاد كرده است و مانند هر سيستم عاملي بايد تمامي سخت افزار موبايل (يا تبلت) را مديريت كند.

اما اكنون مي‌خواهيم ويژگي‌هاي اندرويد را ببينيم و تفاوت آن‌ها با بسياري از سيستم‌عامل‌هاي موجود امروزي را ببينيم:

اندرويد توسعه رايگان و منبع باز است

هسته اندرويد مبتني بر لينوكس است كه تغييرات و آموزش برنامه نويسي براي كودكان سفارشي‌سازي‌هايي در آن انجام شده است تا بتواند روي ترمينال‌هاي موبايل اجرا شود.

متن باز بودن و رايگان بودن آن به اين معني است كه سازندگان تلفن همراه مي توانند بدون پرداخت هيچ گونه مجوزي از آن استفاده كنند و قيمت نهايي را كاهش دهند و علاوه بر دسترسي به همه كدها، آن را تغيير دهند و آن را براي هر دستگاه تطبيق دهند. سپس آن را دوباره توزيع كنيد.

كتابفروشي ها و خدمات زيادي در دسترس است

اگر روي اندرويد برنامه نويسي كنيد، خواهيد ديد كه تعدادي سرويس ارائه مي دهد كه مي توانيد به راحتي از آنها استفاده كنيد.

ما فقط در مورد بخش سخت افزاري تلفن همراه مانند دوربين، شتاب سنج يا GPS صحبت نمي كنيم، بلكه در مورد نقشه ها، باركدخوان ها يا دسترسي به پايگاه هاي داده موجود نيز صحبت مي كنيم.

همه اينها بدون نياز به آموزش برنامه نويسي براي كودكان نصب كتابخانه هاي شخص ثالث يا خارجي، يا انجام تنظيمات پيچيده. نيازي به گفتن نيست، شما همچنين به تمام خدمات Google، به علاوه يك API داخلي براي برنامه هاي ما دسترسي داريد.

زبان برنامه نويسي اندرويد

همچنين مي‌توانيم در مورد بخش چندرسانه‌اي صحبت كنيم، جايي كه به طور فزاينده‌اي كيفيت بهتري براي گرافيك و صدا وجود دارد، عبور از سه بعدي مانند OpenGL، Render Script و غيره.

حتي مي‌توانيم برخي از كنسول‌هاي ويديويي مانند Ouya يا GameStick را در اندرويد پيدا كنيم.

جايگزيني برنامه هاي استاندارد

آيا از نحوه نمايش مخاطبين تلفن همراه خود خوشتان نمي آيد؟ و پيامك چگونه به نظر مي رسد؟

اپليكيشن هايي كه با اندرويد عرضه مي شوند مانند يك آموزش برنامه نويسي براي كودكان پازل هستند، بنابراين مي توانيد برخي از قطعات مانند قسمت تصويري را جايگزين كنيد، يكي از ما را برنامه ريزي كرده و آن را جايگزين كنيد. استاندارد را uir كرده و هر زمان كه بخواهيم آن را تغيير دهيم.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/29 ساعت: ۱۸ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي براي كودكان

براي اندرويد وجود دارد كه ممكن است بخواهيد آنها آموزش برنامه نويسي براي كودكان را بررسي كنيد. بيشتر بخوانيد. بديهي است كه زبان جاوا به خودي خود يكسان است، با اين حال، پارادايم ها و زبان هاي خاصي وجود دارد كه به شما در درك بهتر توسعه اپليكيشن اندرويد كمك مي كند، و اين چيزي است كه اكثر اين كتاب ها سعي در پوشش آن دارند.

توجه داشته باشيد كه جاوا به دليل قديمي بودن، فاقد ظرافت و ويژگي هاي زبان هاي جديدتر است. اگر تازه كار هستيد اين احتمالاً روي شما تأثيري نخواهد گذاشت، اما اگر از زباني مانند Swift آمده‌ايد، جاوا مي‌تواند احساس تنگناهراسي كند.

2. كاتلين

Kotlin زباني است كه براي اجرا بر روي ماشين مجازي جاوا طراحي شده است. اين بدان معناست كه برنامه هاي Kotlin در بايت كد جاوا كامپايل مي شوند، كه به آنها اجازه مي دهد روي هر ماشيني كه از محيط زمان اجرا جاوا پشتيباني مي كند، اجرا شوند، و از آنجايي كه اكثر ماشين ها مي توانند، Kotlin يك راه نسبتا آسان براي ساختن نرم افزارهاي چند پلتفرمي است.

با Kotlin، بهترين بخش هاي جاوا را بدون هيچ گونه اشكالي دريافت مي كنيد. نحو و ويژگي هاي Kotlin مدرن، تميز، سريع هستند و تجربه برنامه نويسي بسيار راحت تري را ارائه مي دهند. در حالي كه جاوا به نظر مي رسد كهنه و قديمي است، كاتلين احساس جديد و هوشمندي مي كند. و از برخي آموزش برنامه نويسي براي كودكان جهات، حتي مي توانيد Kotlin را به عنوان يك زبان طراحي شده براي توسعه برنامه اندرويد در نظر بگيريد.

پايين؟ كاتلين خيلي جوان است. اين اولين بار در سال 2011 ظاهر شد و تا سال 2016 به طور رسمي منتشر نشد. خبر خوب اين است كه Kotlin رايگان و منبع باز است، بنابراين مي توانيد انتظار داشته باشيد كه نسبتاً سريع توسعه يابد، اما چند سال طول مي كشد تا واقعاً پابرجا شود. گزينه قابل اعتماد..

3.C#

سي شارپ يك زبان شگفت انگيز است. در تجربه خود من، همه چيز در جاوا بدون هيچ يك از بخش‌هاي بد خوب است، كه با همه پيشرفت‌ها حتي بهتر شده است. مثل اين است كه مايكروسافت پتانسيل جاوا را ديد و تصميم گرفت نسخه خود را بهتر كند.

براي مدتي، بزرگترين عيب سي شارپ اين بود كه فقط مي توانست آموزش برنامه نويسي براي كودكان بر روي سيستم هاي ويندوز اجرا شود، زيرا مبتني بر دات نت فريم ورك مايكروسافت دات نت فريم ورك: چرا به آن نياز داريد و نحوه نصب آن بر روي ويندوز مايكروسافت دات نت فريم ورك: چرا به آن نياز داريد. و نحوه نصب آن در ويندوز بايد آن را نصب يا آپديت كنيد. اما آيا مي دانيد دات نت فريم ورك چيست؟

ما به شما نشان مي دهيم كه چرا به آن نياز داريد و چگونه مي توانيد آخرين نسخه را دريافت كنيد. بيشتر بخوانيد. اما همه چيز زماني كه مايكروسافت دات نت فريم ورك را در سال 2014 باز كرد و در سال 2016 شركت Xamarin را خريداري كرد، تغيير كرد.

امروز مي توانيد از Xamarin.Andr استفاده كنيدoid و Xamarin.iOS براي ساخت برنامه هاي موبايل بومي با Visual Studio يا Xamarin Studio. اين يك راه عالي است زيرا مي توانيد بعداً از اين زبان در زمينه هاي ديگر استفاده كنيد، مانند ايجاد بازي هاي پيچيده با Unity و C# 5 ابزار نرم افزار توسعه بازي رايگان براي ايجاد بازي هاي خود 5 ابزار نرم افزار توسعه بازي رايگان براي ساخت بازي هاي خود اينها عبارتند از بهترين نرم افزار و ابزار رايگان توسعه بازي كه مي توانيد براي شروع ساخت بازي رويايي خود از امروز استفاده كنيد. بيشتر بخوانيد. نمونه اي از اپليكيشن ساخته شده با Xamarin؟ ساعت بازار

توجه داشته باشيد كه Xamarin قبلاً آموزش برنامه نويسي براي كودكان هزينه داشت، اما مايكروسافت آن را رايگان كرد!

4. پايتون

در حالي كه اندرويد از توسعه بومي پايتون پشتيباني نمي‌كند، ابزارهايي وجود دارند كه به شما امكان مي‌دهند برنامه‌ها را در پايتون بسازيد و سپس آنها را به APK تبديل كنيد كه با موفقيت در دستگاه‌هاي اندرويدي اجرا مي‌شوند. اين يك مثال عالي از پايتون به عنوان يك زبان موثر در دنياي واقعي است 5 دليل براي اينكه برنامه نويسي پايتون بي فايده نيست 5 دليل براي اينكه برنامه نويسي پايتون بي فايده نيست پايتون: شما يا آن را دوست داريد يا از آن متنفر هستيد. شما حتي مي توانيد مانند يك آونگ از يك افراط به ديگري تاب بخوريد. در هر صورت، پايتون زباني آموزش برنامه نويسي براي كودكان است كه دوسوگرا بودن در مورد آن دشوار است. ادامه مطلب


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/29 ساعت: ۱۸ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي براي كودكان

يكي ديگر از استراتژي هاي مهم براي مبتديان، داشتن آموزش برنامه نويسي براي كودكان يك تيم پشتيباني است. وقتي سؤالي داريد يا براي عيب‌يابي به كمك نياز داريد، به كسي يا جايي نياز داريد كه بتوانيد به آنجا برويد. اگر در محافل دانشگاهي يا دانشگاهي نيستيد، اين مي تواند دشوار باشد. انجمن هاي آنلاين و Stack Overflow عالي هستند، اما هميشه نمي توانند به شما كمك كنند.

پيدا كردن يك مربي، برنامه نويس كهنه كار، يا دوستي كه سفر برنامه نويسي خود را آغاز مي كند به سرعت بخشيدن به روند يادگيري نحوه كدنويسي براي اندرويد كمك مي كند.

اينا عالين ماماناگر ترجيح مي دهيد به جاي آنلاين، به صورت عملي بياموزيد، آماده شروع سفر برنامه نويسي خود هستيد. اگر بخواهيد مقداري پول خرج كنيد، متوجه خواهيد شد كه صدها مدرسه و دوره برنامه نويسي آنلاين وجود دارد.

برخي از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه DeVry حتي دوره‌هاي آنلايني را در زمينه توسعه اپليكيشن موبايل ارائه مي‌دهند و ارزش بررسي دارند.

لذت بردن آموزش برنامه نويسي براي كودكان از يادگيري

در حالي كه نيازي به پرش براي كالج هاي آنلاين نداريد، بايد انتظار داشته باشيد كه همه منابع مورد نياز رايگان نباشند. اگر واقعاً مي خواهيد يك برنامه نويس شويد، بايد براي كتاب، كلاس هاي آنلاين يا حتي يك كامپيوتر بهتر هزينه كنيد.

مانند يادگيري هر چيزي، در اوايل با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد. سعي كنيد خيلي نااميد نشويد و در وهله اول روي دليل ساختن اپليكيشن خود تمركز كنيد.

كتابخانه ها بهترين دوستان شما هستند زماني كه در مشكل هستيد. هيچ شرمي در يافتن و تطبيق كد موجود براي نيازهاي خاص شما وجود ندارد. زماني كه كد از قبل نوشته شده باشد، اختراع مجدد چرخ اتلاف وقت است. شما هنوز بايد كد را درك كنيد، اما نيازي نيست كه هر خط از برنامه خود را خودتان بنويسيد. بهترين زبان برنامه نويسي براي برنامه هاي اندرويد چيست؟

جايگزين هاي ديگري كه در وقت و هزينه شما صرفه آموزش برنامه نويسي براي كودكان جويي مي كنند

اگر واقعاً طرز فكر شركت تجاري داريد، يادگيري كدنويسي بهترين استفاده از زمان شما نيست. استخدام يك برنامه نويس براي ساخت اپليكيشن خود را در نظر بگيريد تا بتوانيد روي طراحي، نيازها و تجربيات كاربر و كسب درآمد تمركز كنيد.

اگر به كد علاقه داريد، اين فرصت عالي براي بررسي برنامه نويس خود و يادگيري در مورد برنامه نويسي اندرويد خواهد بود.

البته نكته منفي استخدام يك توسعه دهنده هزينه آن است. توسعه يك برنامه اندرويد مي تواند از 3000 يورو و بيشتر هزينه داشته باشد. براي مثال، برنامه اينستاگرام نيم ميليون دلار براي توسعه سرمايه گذاري مخاطره آميز هزينه كرده است.

ما مي‌توانيم نسخه‌هاي iOS و Android كد شما را توليد كنيم، بنابراين مي‌توانيد بدون برنامه‌نويسي يا كار، برنامه‌هايي را براي Apple Store بسازيد. همچنين به شما كمك مي كند برنامه خود را در فروشگاه Google Play دريافت كنيد و مطمئن شويد كه استانداردهاي كيفيت مورد نياز را آموزش برنامه نويسي براي كودكان برآورده مي كند.

مي توانيد خدمات حرفه اي Openinnova را استخدام كنيد تا برنامه خود را براي شما ايجاد كند. اگر مي خواهيد شخص ديگري برنامه شما را طراحي كند، اما نمي خواهيد هزاران دلار خرج كنيد، اين يك گزينه عالي است. بهترين زبان برنامه نويسي براي برنامه هاي اندرويد چيست؟

نتيجه

اگر تازه به فكر شروع توسعه اپليكيشن اندرويد هستيد، سه زبان اصلي وجود دارد كه مي توانيد ياد بگيريد. بهترين گزينه ها C++، Java و Kotlin هستند. از اين ميان، بهترين گزينه براي مبتديان كاتلين است. اين يك زبان جديدتر با فرصت هاي زيادي براي برنامه نويسان تازه كار است. بهترين زبان برنامه نويسي براي برنامه هاي اندرويد چيست؟

هنگامي كه مي دانيد از چه زباني مي خواهيد استفاده كنيد، آموزش برنامه نويسي براي كودكان مي خواهيد با راه اندازي يك IDE و برنامه ريزي برنامه خود قبل از شروع كدنويسي شروع كنيد. قبل از اينكه آماده شويد اشتباه كدنويسي نكنيد. منابع آنلاين زيادي براي كمك به يادگيري كدنويسي وجود دارد. از آنها براي توسعه مهارت ها و يادگيري تكنيك هاي جديد استفاده كنيد. بايد هر روز كمي وقت بگذاريد و كمي مطالعه كنيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/29 ساعت: ۱۷ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

زيرا نيازي به كسب امتياز يا دنبال كردن يك آموزش برنامه نويسي كودكان مسير هدايت شده نيست، اما مي توانيد آزادانه و بدون محدوديت زماني، تنها با هدايت تخيل خود، در زيستگاه هاي مختلف حركت كنيد. چندين مكعب سه بعدي، در تعامل با حيوانات، گياهان، اشياء و ابزار.

براي رويارويي با بازي، مي توانيد هر چيزي را از طريق بلوك هاي ساخته شده از مواد مختلف بسازيد، كار يك عامل را برنامه ريزي كنيد كه حفاري مي كند و موادي را پيدا مي كند كه به شما امكان مي دهد ساختمان ها، ابزارها و تنظيمات بسازيد.

دو حالت مختلف بازي وجود دارد كه اهداف مسابقه را تغيير مي دهد:

در حالت خلاقانه، محيط آرام است و به شما امكان مي‌دهد تخيل و خلاقيت خود را كنترل كنيد، از مواد نامحدود براي تغيير شكل و استفاده براي ساخت‌وسازهاي خود، تعامل با حيواناتي كه مي‌توانند بزرگ شوند، كاوش در محيط‌هاي مختلف و كشف منابع آنها استفاده كنيد.

از طرف ديگر، در حالت آموزش برنامه نويسي كودكان بقا، لازم است از موانع و خطراتي كه محيط متخاصم ما را در معرض آنها قرار مي دهد، با استفاده از منابع بسيار محدود و درك چگونگي استفاده حداكثري از آنها براي ساخت، جان سالم به در برد. و ابزار مورد نياز براي پرورش و شكار حيوانات، براي ساختن سرپناه، براي تغذيه و گرسنگي نكشيدن، براي ساختن سلاح براي مبارزه با دشمنان.

نحوه دانلود Minecraft در پلتفرم هاي مختلف بازي

بازي Minecraft براي بهترين پلتفرم هاي بازي در دسترس است. Minecraft را مي توان در زير دانلود كرد:

كامپيوتر؛دستگاه هاي تلفن همراه مانند تبلت و گوشي هاي هوشمند؛كنسول هايي مانند PS4، X-Box و Nintendo Switch

دستگاه هاي ديگري مانند آمازون فاير و آكيولوس

كافي است به وب سايت آموزش برنامه نويسي كودكان رسمي Minecraft برويد، به بخش دانلود دسترسي پيدا كنيد و دستورالعمل هاي نصب بازي را براي پلتفرم انتخابي دنبال كنيد.

علاوه بر اين، در وب سايت رسمي پيوندي به جامعه رسمي پيدا خواهيد كرد كه با آن مي توانيد افكار، ملاحظات، سؤالات و موارد ديگر را به اشتراك بگذاريد!

توجه، براي Minecraft هيچ محدوديت سني براي بازي وجود ندارد. در واقع، به عنوان ابزاري براي تحريك تفكر محاسباتي و مهارت هاي حل مسئله، استفاده از آن براي كودكان سال هاي اول دبستان و چرا كه نه، با نظارت والدين توصيه مي شود.

حالت بازي

علاوه بر دو آموزش برنامه نويسي كودكان حالت بازي كلاسيك، حالت خلاقانه و حالت بقا، اين بازي قابليت بازي آنلاين و سپس تعامل و بازي در كنار دوستان و ديگر طرفداران Minecraft در سراسر جهان را ارائه مي دهد. اين نه تنها مهارت‌هاي تعامل اجتماعي با كودكان از فرهنگ‌هاي مختلف را تحريك مي‌كند، بلكه به درك كودكان از سنين پايين، اهميت بازي تيمي و همكاري براي دستيابي به نتايج بهتر كمك مي‌كند.

Minecraft در مدرسه براي يادگيري و توسعه كودكان

به لطف مكانيك ها و حالت هاي بازي، Minecraft فقط يك بازي ويديويي نيست، بلكه يك ابزار يادگيري بازيگوش و پويا بر اساس خلاقيت و حل مسئله است. با سوق دادن كودك به شناسايي مستقل راه‌هاي جديد براي قرار دادن و حذف بلوك‌ها، شكل‌دهي به محيط، برخورد با موقعيت‌هاي مختلف، Minecraft استفاده از منطق را در مديريت فضاها و مواد ترويج مي‌دهد،

هر گونه ترمز روي خيال را از بين مي‌برد، اما با استفاده از تفكر محاسباتي و استدلال براي رسيدن به راه حل Minecraft يك بازي تعاملي و همه كاره است كه به شما امكان مي دهد با توسعه خلاقيت خود تنوع نامحدودي از ساخت و سازها ايجاد كنيد و با ساير كاربران بازي كنيد و

همچنين مهارت هاي نرم كودكان و توانايي كار گروهي آموزش برنامه نويسي كودكان روي يك پروژه يا در حل يك مشكل سادگي بازي و مكانيزمي كه آن را به حركت در مي آورد، آن را حتي براي كودكان كوچكتر نيز قابل استفاده مي كند كه با آزمايش مي توانند حتي فرآيندهاي پيچيده را در بازي ويديويي انجام دهند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/27 ساعت: ۰۷ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

ويكي رسمي Minecraft. Minemum، سايت آموزش برنامه نويسي كودكان بك اوكلي، مادر دو فرزند كه Minecraft بازي مي كند

اگر فرزندتان شروع به صحبت با شما در مورد خزنده، تست و رداستون كرد، نگران نباشيد: اين فقط Minecraft است. Minecraft يك بازي ويديويي است كه از سال 2009 ميليون ها كاربر از جمله كودكان زيادي را جمع آوري كرده است كه با قرار دادن و از بين بردن بلوك هاي دنياي معروف پيكسلي ياد مي گيرند كه خلاقيت و مهارت هاي حل مسئله خود را توسعه دهند. در واقع، Minecraft فقط يك بازي ويديويي نيست:

 به لطف مكانيك بازي مي‌تواند به يك ابزار يادگيري بسيار مفيد براي كودكان تبديل شود، تا در مدارس نيز براي يادگيري اصول كدنويسي و برنامه‌نويسي و مطالعه موضوعات STEM در حين تفريح ​​مورد استفاده قرار گيرد.

نقش Minecraft در آموزش مدت هاست كه شناخته شده است، به طوري كه Minecraft: Education Edition متولد شد، نسخه اي با هدف آموزشي خاص كه آموزش برنامه نويسي كودكان به معلمان اجازه مي دهد از بازي ويديويي به عنوان كمك آموزشي براي هر موضوعي استفاده كنند.

ماين كرافت آموزشي Minecraft چيست؟

Minecraft به يكي از محبوب ترين و شناخته شده ترين بازي هاي ويدئويي در جهان تبديل شده است: از سال 2009، تاريخ انتشار، ميليون ها بازيكن دارد كه به جمع آوري مواد و ساختن پناهگاه ها و اشياء، تخريب يا قرار دادن آنها مي پردازند

. بلوك هاي سه بعدي كه از آنها تشكيل شده اند، جهان هاي بازي هستند. Minecraft يك بازي sandbox با پايان باز است و به همين دليل هدف خاصي ندارد، اگرچه مي توان با كشتن Enderdrago به آن پايان داد.

 پس از رسيدن به اين هدف، همچنان مي توان به بازي ادامه داد، دقيقاً به اين دليل كه سرگرمي در انجام عمليات اساسي بازي، استخراج و كاردستي يا جمع آوري مواد و تركيب اينها براي ايجاد اشيا و ساختمان هاي مختلف است.

آزادي كاوش و طراحي بر اساس شهود و خلاقيت خود. آموزش برنامه نويسي كودكان اين اپليكيشن توسط ماركوس پرسون برنامه نويس سوئدي ساخته شد و در سال 2011 به دست Mojang رسيد: اين بازي با اين نيت متولد شد كه يكي از بازي هاي ويديويي معمولي نباشد كه در آن بايد با خشونت و زور به هدفي برسيد.

 اما براي توسعه و استفاده از تخيل و نبوغ خود، و آنقدر محبوب شده است كه يكي از تأثيرگذارترين بازي هاي دهه محسوب مي شود و باعث ايجاد انجمن ها، راهنماها، آموزش هاي متعدد در يوتيوب شده است، به طوري كه پس از " موزيك، Minecraft بيشترين جستجوي كلمه در پلتفرم ويديويي است.

Need Next Hackathon 2021، اولين مسابقه ديجيتالي كه به نوآوري در بخش ساختمان هاي هوشمند اختصاص دارد. برنامه را اينجا ببينيد و همين الان ثبت نام كنيد!

وبينار.29 سپتامبر و 6-13 آموزش برنامه نويسي كودكان اكتبرپنجره اي رو به آينده مشاركت: رايگان اطلاعات بيشتر هدف از بازي چيست؟

Minecraft يك بازي بسيار ساده با جنبه خطي است. دقيقا به همين دليل در بين كودكان و نوجوانان نيز بسيار محبوب شده است. گرافيك ساخته شده از بلوك هاي "پيكسلي" كه يادآور آجرهاي لگو است (كه Minecraft يك تكامل يافته از آن است) و پويايي فوري مبتني بر حفاري، "مين" و ساختن، "دستگاه" از طريق بلوك هاي سه بعدي،

آن را به وسيله اي عالي براي بيان تبديل مي كند. خلاقيت بدون محدوديت و موانع خاص، يك بازي ويدئويي فراگير و مناسب براي همه. اما در پس اين خطي بودن، پيچيدگي خاصي وجود دارد. در واقع، ما در دنيايي از مواد، زمين و مكان‌هايي براي كاوش حركت مي‌كنيم، مواد جمع‌آوري مي‌كنيم و ابزار، پناهگاه‌ها و ساختمان‌ها مي‌سازيم،

حيواناتي را براي بزرگ كردن، شكار يا رام كردنشان ملاقات مي‌كنيم، بايد با طوفان، رعد و برق و طوفان روبرو شويم. بايد در برابر طبيعت، قوانين شيميايي و فيزيكي و خطرات بيوم هاي مختلف زنده بمانيد و اين كار را با استفاده از بلوك هاي مكعبي انجام مي دهيد تا هر آنچه براي ادامه بازي نياز داريد بسازيد.

بازي شما را به تلاش براي بقا، توسعه تفكر محاسباتي و آموزش برنامه نويسي كودكان مهارت‌هاي حل مسئله، ارزيابي انتقادي موقعيت‌ها و استدلال و محاسبه براي انجام اقدامات مختلف سوق مي‌دهد. هيچ هدف واقعي يا طرح واقعي بازي وجود ندارد،


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/27 ساعت: ۰۷ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

نسخه اصلي را مي توان روي رايانه يا كنسول آموزش برنامه نويسي كودكان بازي كرد. سپس Minecraft - Pocket Edition وجود دارد كه نسخه موبايلي بازي محبوب رايانه شخصي است. دومي تعدادي محدوديت دارد، مانند اندازه دنياها كه كوچكتر است يا عدم وجود برخي بلوك ها.

با اين حال، در اصل، بازي همان است. در نهايت، Minecraft: Story Mode براي بچه هاي كمي بزرگتر وجود دارد. اين نسخه خطوط داستاني، شخصيت ها و خط داستاني را براي بچه هايي كه داستان سرايي را ترجيح مي دهند ارائه مي دهد.

منحني يادگيري به شيب اصلي نيست.

4. قابل بازي در حالت تك نفره يا چند نفره.بهترين راه براي بازي كودكان در حالت چند نفره با دوستان يا والدين است.

5. گرافيك

حتي اگر گرافيك يادآور بازي هاي ويديويي اوايل دهه 80 باشد، با Minecraft مي توانيد چيزهاي بسيار پيچيده اي بسازيد.

6. دو حالت بازي: آموزش برنامه نويسي كودكان خلاق يا بقا

دو حالت بازي وجود دارد: حالت خلاقانه كه در آن مي توانند كشف و بسازند، و حالت بقا كه در آن بايد مراقب حملات زامبي ها و هيولاهايي باشند كه به سادگي MOB ناميده مي شوند.

7. اعتياد ايجاد كنيد

فرزندان شما مي خواهند ساعت ها بازي كنند. قبل از اينكه نگران شويد، سعي كنيد به او بياموزيد كه خود را تنظيم كند. از او بخواهيد خودش يك تايمر تنظيم كند. اگر بعد از يك هفته ديديد كه آنها نمي توانند، هميشه مي توانيد يك كنترل والدين قرار دهيد كه استفاده از برنامه واحد را تنظيم مي كند.

8. يوتيوب

در يوتيوب - و همچنين در Twitch.tv، يك پلتفرم آموزش برنامه نويسي كودكان ويديوي آنلاين متخصص در بازي‌هاي ويديويي - تعداد زيادي ويديو از يوتيوبرهاي معروف وجود دارد كه در حين بازي اظهار نظر مي‌كنند يا ماجراهاي خود را با استفاده از اصطلاحاتي كه براي شما نامفهوم است، اما فرزندانتان واقعاً دوست دارند، اظهار نظر مي‌كنند. .

مي توانيد آموزش هاي متعددي را بيابيد كه تقريباً ضروري هستند زيرا بازي مي تواند واقعاً پيچيده باشد. از آنجايي كه Minecraft يك بازي است كه سنين زيادي را در بر مي گيرد - و امكانات بي پاياني دارد - همه ويديوهاي YouTube براي فرزند شما مناسب نيستند.

مورد علاقه پسرم ال و كريا از EternaLove هستند.

9. خشن و ترسناك

در حالت هاردكور بازي مي تواند آموزش برنامه نويسي كودكان واقعاً ترسناك باشد. در حالت دوم، سختي در بالاترين سطح قرار مي گيرد، قلب هاي زندگي داراي گرافيك متفاوتي هستند و مرگ دائمي وجود دارد.

به طور خلاصه، براي شروع و اگر فرزندان شما هنوز كوچك هستند، بهتر است مدتي در حالت خلاقيت بمانيد. در كل، چهار سطح دشواري وجود دارد: صلح آميز، آسان، عادي، دشوار.

10. Minecraft در مدرسه

از بازي ويديويي Minecraft در آموزش، براي آموزش فيزيك، تاريخ، شيمي، انگليسي و هندسه نيز استفاده مي شود. در واقع، نسخه Education منتشر شده است، پروژه اي با هدف معلماني كه مي خواهند از Minecraft به عنوان يك ابزار آموزشي در كلاس هاي درس خود استفاده كنند تا درس ها آموزش برنامه نويسي كودكان را تعاملي تر كنند.

چند لينك مفيد

MinecraftDojo: در اين سايت، والدين به والدين ديگر نحوه بازي كردن را توضيح مي دهندماين كرافت


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/27 ساعت: ۰۷ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

نسخه اصلي را مي توان روي رايانه يا كنسول آموزش برنامه نويسي كودكان بازي كرد. سپس Minecraft - Pocket Edition وجود دارد كه نسخه موبايلي بازي محبوب رايانه شخصي است. دومي تعدادي محدوديت دارد، مانند اندازه دنياها كه كوچكتر است يا عدم وجود برخي بلوك ها.

با اين حال، در اصل، بازي همان است. در نهايت، Minecraft: Story Mode براي بچه هاي كمي بزرگتر وجود دارد. اين نسخه خطوط داستاني، شخصيت ها و خط داستاني را براي بچه هايي كه داستان سرايي را ترجيح مي دهند ارائه مي دهد.

منحني يادگيري به شيب اصلي نيست.

4. قابل بازي در حالت تك نفره يا چند نفره.بهترين راه براي بازي كودكان در حالت چند نفره با دوستان يا والدين است.

5. گرافيك

حتي اگر گرافيك يادآور بازي هاي ويديويي اوايل دهه 80 باشد، با Minecraft مي توانيد چيزهاي بسيار پيچيده اي بسازيد.

6. دو حالت بازي: آموزش برنامه نويسي كودكان خلاق يا بقا

دو حالت بازي وجود دارد: حالت خلاقانه كه در آن مي توانند كشف و بسازند، و حالت بقا كه در آن بايد مراقب حملات زامبي ها و هيولاهايي باشند كه به سادگي MOB ناميده مي شوند.

7. اعتياد ايجاد كنيد

فرزندان شما مي خواهند ساعت ها بازي كنند. قبل از اينكه نگران شويد، سعي كنيد به او بياموزيد كه خود را تنظيم كند. از او بخواهيد خودش يك تايمر تنظيم كند. اگر بعد از يك هفته ديديد كه آنها نمي توانند، هميشه مي توانيد يك كنترل والدين قرار دهيد كه استفاده از برنامه واحد را تنظيم مي كند.

8. يوتيوب

در يوتيوب - و همچنين در Twitch.tv، يك پلتفرم آموزش برنامه نويسي كودكان ويديوي آنلاين متخصص در بازي‌هاي ويديويي - تعداد زيادي ويديو از يوتيوبرهاي معروف وجود دارد كه در حين بازي اظهار نظر مي‌كنند يا ماجراهاي خود را با استفاده از اصطلاحاتي كه براي شما نامفهوم است، اما فرزندانتان واقعاً دوست دارند، اظهار نظر مي‌كنند. .

مي توانيد آموزش هاي متعددي را بيابيد كه تقريباً ضروري هستند زيرا بازي مي تواند واقعاً پيچيده باشد. از آنجايي كه Minecraft يك بازي است كه سنين زيادي را در بر مي گيرد - و امكانات بي پاياني دارد - همه ويديوهاي YouTube براي فرزند شما مناسب نيستند.

مورد علاقه پسرم ال و كريا از EternaLove هستند.

9. خشن و ترسناك

در حالت هاردكور بازي مي تواند آموزش برنامه نويسي كودكان واقعاً ترسناك باشد. در حالت دوم، سختي در بالاترين سطح قرار مي گيرد، قلب هاي زندگي داراي گرافيك متفاوتي هستند و مرگ دائمي وجود دارد.

به طور خلاصه، براي شروع و اگر فرزندان شما هنوز كوچك هستند، بهتر است مدتي در حالت خلاقيت بمانيد. در كل، چهار سطح دشواري وجود دارد: صلح آميز، آسان، عادي، دشوار.

10. Minecraft در مدرسه

از بازي ويديويي Minecraft در آموزش، براي آموزش فيزيك، تاريخ، شيمي، انگليسي و هندسه نيز استفاده مي شود. در واقع، نسخه Education منتشر شده است، پروژه اي با هدف معلماني كه مي خواهند از Minecraft به عنوان يك ابزار آموزشي در كلاس هاي درس خود استفاده كنند تا درس ها آموزش برنامه نويسي كودكان را تعاملي تر كنند.

چند لينك مفيد

MinecraftDojo: در اين سايت، والدين به والدين ديگر نحوه بازي كردن را توضيح مي دهندماين كرافت


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/27 ساعت: ۰۷ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

. لوا

Lua ساده ترين زبان برنامه نويسي آموزش برنامه نويسي كودكان مبتني بر متن براي كودكان است. اين به آنها كمك مي كند تا بازي هاي قدرتمند و تخيلي ايجاد كنند. Lua مي تواند مقدمه اي عالي براي اين سبك برنامه نويسي باشد. اين زبان زيبا، مبتدي پسند، قابل حمل و بسيار قدرتمند است و قابليت ايجاد محصولات فوق العاده روان را دارد.

Lua يك زبان چند پارادايم است، به اين معني كه داراي ويژگي هاي كلي است كه مي تواند هنگام حل بسياري از مشكلات رايج اعمال شود. Lua منحني يادگيري بسيار كوتاهي دارد و يك زبان عالي براي هر كسي است كه به بازي علاقه دارد - اين گزينه پركاربردترين گزينه براي موتورهاي بازي است.

تعداد كاربراني كه از Lua استفاده مي كنند نيز به طور پيوسته در حال افزايش است. اين براي كودك مفيد استآرن از سنين پايين براي پيشي گرفتن از منحني. همچنين مي تواند به آنها در آينده شغلي كمك كند، زيرا بسياري از شركت هاي فناوري بزرگ مانند Word of Warcraft و Adobe Photoshop از Lua استفاده مي كنند.

بچه‌هايي كه Lua را مي‌شناسند مي‌توانند از آن براي ايجاد آموزش برنامه نويسي كودكان دنياي بازي‌هاي سه بعدي، مانند بازي‌هاي ويديويي مورد علاقه‌شان، استفاده كنند.

5. جاوا

جاوا يكي از قديمي ترين و پركاربردترين زبان هاي برنامه نويسي در جهان است. اين يك زبان برنامه نويسي مناسب براي مبتديان است زيرا مفاهيم مهم برنامه نويسي و اصول برنامه نويسي مانند برنامه نويسي شي گرا، وراثت، انتزاع و موارد ديگر را آموزش مي دهد.

90٪ از تمام شركت هاي Fortune 500 از آن استفاده ايرانيان سايبر مي كنند و براي فرصت هاي شغلي و آينده شغلي عالي است. اين همان چيزي است كه بازي ويديويي محبوب Minecraft با آن ساخته شده است. اگر فرزند شما به علوم كامپيوتر علاقه نشان مي دهد، يادگيري جاوا يك مهارت عالي براي دانستن آن است. آموزش برنامه نويسي كودكان آنها را قابل فروش تر و پر تقاضاتر مي كند.

تسلط بر زبان برنامه نويسي كودكان ديگر زمان بيشتري مي برد. با اين حال، برنامه هاي جاوا پايدارتر و مقياس پذيرتر هستند و امكاناتي را كه مي توانند با اين زبان برنامه نويسي رويه اي ايجاد كنند، باز مي كنند.

بچه‌هايي كه جاوا را ياد مي‌گيرند مي‌توانند موتورهاي بازي، محيط‌هاي باطن بزرگ، برنامه‌هاي موبايل اندرويد، برنامه‌هاي گرافيكي يا برنامه‌هاي مبتني بر متن بسازند.

6. C++

C++ به دليل سرعت و كارايي خود شناخته شده است. اگرچه اين يك زبان پيچيده است كه يادگيري آن به زمان و تلاش زيادي نياز دارد، اما براي نوجواناني كه دانش پايه در زمينه كدنويسي دارند، گزينه بسيار خوبي است. اگر مي‌خواهند براي ايجاد بازي‌ها، نرم‌افزارهاي سيستمي و ساير برنامه‌هاي نرم‌افزاري آموزش برنامه نويسي كودكان عميق‌تر غواصي كنند، بايد C++ را بدانند. همچنين بيشترين استفاده را در رباتيك دارد.

اگر نوجوان شما مي خواهد روزي برنامه نويس كامپيوتر شود، بايد براي يادگيري C++ وقت بگذارد. تسلط معمولاً يك نياز ضروري رزومه براي برنامه نويسان است. اين به ويژه براي بچه‌هايي كه مي‌خواهند به طور خاص وارد صنعت بازي شوند مفيد است - به دليل محبوبيت C++ در اين صنعت.

با دانش كاري C++، نوجوان شما مي‌تواند بازي‌هاي رايانه‌اي دوبعدي خود را بسازد، برنامه‌هاي قوي توسعه دهد و برنامه‌هاي مختلف كنسول بسازد.

7. سي شارپ

اگر از برنامه هاي شخص ثالث ساخته شده براي ويندوز استفاده مي كنيد، تقريباً مطمئن هستيد كه از چارچوب سي شارپ ايجاد شده توسط مايكروسافت استفاده مي كند. آنقدر قدرتمند است آموزش برنامه نويسي كودكان كه مي تواند تقريباً هر چيزي را خلق كند. سي شارپ شبيه جاوا است، به اين معني كه برداشتن آن براي افرادي كه دانش قبلي جاوا دارند آسان است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/12 ساعت: ۱۸ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

ده يا بيست سال پيش، برنامه نويسي براي دانشمندان آموزش برنامه نويسي كودكان كامپيوتر سطح بالا بود، و دليلي هم داشت - حجيم و پيچيده بود. اما امروزه، زبان‌هاي برنامه‌نويسي اوليه براي كودكان ساده هستند و براي هر كسي، حتي كودكان، آسان است.

وقتي فرزندتان يكي را انتخاب كرد، مي‌تواند بازي‌ها، برنامه‌ها يا وب‌سايت‌هاي خود را توسعه دهد و در عين حال مهارت‌هاي رياضي، حل مسئله و تفكر انتقادي خود را تقويت كند.

هزاران زبان برنامه نويسي مختلف وجود دارد، اما برخي از آنها براي كودكان مناسب تر از ديگران هستند.

1. پايتون

پايتون يك زبان برنامه نويسي مبتني بر متن است كه يكي از محبوب ترين زبان هاي برنامه نويسي براي بچه ها به حساب مي آيد. اين يك گزينه عالي براي مبتديان به دليل تمركز آموزش برنامه نويسي كودكان بر فضاي سفيد و نحو ساده است.

براي شروع به تعداد زيادي خط كد نياز نداريد - فقط چند خط تمام چيزي است كه براي شروع سريع ايجاد چيزهاي هيجان انگيز نياز داريد. اين زبان به دليل استفاده در زمينه هاي علمي و توسط شركت هاي بزرگي مانند ديزني و گوگل شناخته شده است، اما اين زبان برنامه نويسي به اندازه كافي همه كاره است تا بچه ها نيز از آن استفاده كنند.

پايتون يك نقطه پرش فوق العاده است زيرا مي تواند به آنها در تسلط بر زبان هاي ديگر نيز كمك كند. همچنين مي توانيد برنامه هاي موبايل، بازي هاي ويديويي يا وب سايت ها را با آن ايجاد كنيد. پس از يادگيري عميق پايتون، مي توانند انواع برنامه ها، بازي هاي آنلاين يا حتي برنامه هاي امنيت سايبري را ايجاد كنند.

بسياري از كتابخانه ها و منابع پايتون گسترده براي پشتيباني ايرانيان سايبر آنلاين وجود دارد، بنابراين آنها هميشه در حين استفاده از آن كمك خواهند داشت.

2. خراش

Scratch داراي يك سبك برنامه نويسي بصري آموزش برنامه نويسي كودكان است كه به بچه ها اجازه مي دهد بلوك هاي مختلف كد را بكشند و رها كنند. اين يكي از زبان هاي برنامه نويسي آموزشي رايگان است كه به صراحت براي كمك به كدنويسان اوليه 8 تا 16 ساله ساخته شده است.

اين زباني است كه به آنها مي آموزد كه مفهوم را به طور شهودي درك كنند و پايه و اساس محكمي ايجاد كند. نيازي به تايپ نيست، و اين يك فرآيند ساده و تعاملي است كه به آزادي بيان كودك كمك مي كند.

Scratch يكي از بهترين زبان هاي برنامه نويسي كودكان است زيرا به اندازه كافي ساده و در آموزش مفاهيم كدنويسي موثر است. بيش از آن، جامعه پشتيباني بزرگي دارد كه متشكل از مدرسان و علاقه مندان درخشان علوم كامپيوتر است. ذهن‌هاي درخشان بازي‌ها و كدهاي خود را به اشتراك مي‌گذارند تا بچه‌هاي جوان بتوانند ببينند كه چگونه برنامه‌نويسان پيشرفته ديگر از آن براي ايجاد ساخت‌هاي پيچيده‌تر استفاده مي‌كنند.

زبان برنامه نويسي اسكرچ

فضاي زيادي براي ساختن و ايجاد هر آنچه آموزش برنامه نويسي كودكان فرزند شما مي خواهد با اسكرچ وجود دارد. آنها مي توانند يك برنامه ساده، بازي كاملاً سفارشي با انيميشن ها، داستان هاي تعاملي و هنر را در عرض چند دقيقه ايجاد كنند.

3. جاوا اسكريپت

اين روزها تقريباً همه چيز روي جاوا اسكريپت اجرا مي شود. همه مرورگرها از جمله اينترنت اكسپلورر، كروم و موزيلا فايرفاكس از جاوا اسكريپت استفاده مي كنند. احتمالاً اين زبان به عنوان دومين زبان آموخته شده بعد از اسكرچ يا پايتون بهتر است، زيرا به سطح بالاتري از مهارت نياز دارد، كه معمولاً براي بچه‌هاي ده يا بزرگ‌تر كه به دنبال درك عميق‌تري از كدنويسي هستند، مناسب است.

همچنين اين زبان پركاربردترين زبان برنامه نويسي براي توسعه وب است. تسلط بر جاوا اسكريپت مي تواند دنياي كاملي از فرصت ها را باز كند، از جمله يادگيري نحوه تبديل ساده ترين اسناد وب به صفحات وب، بازي ها يا برنامه هاي فوق العاده تعاملي.

اگر فرزند شما قبلاً با كدنويسي مبتني بر متن آشنا است، آموزش برنامه نويسي كودكان يادگيري جاوا اسكريپت مي تواند قابليت هاي او را گسترش دهد. رايج ترين استفاده از جاوا اسكريپت براي برنامه هاي وب تعاملي است، مانند بازي هاي ويديويي مبتني بر وب و وب سايت هاي واكنش گرا.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1402/1/12 ساعت: ۱۸ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي براي كودكان

Blockly يك رويكرد برنامه نويسي مبتني بر آموزش برنامه نويسي براي كودكان بلوك براي آموزش اصول برنامه نويسي و معرفي جاوا اسكريپت است. اين شبيه به چيدن يك اره منبت كاري اره مويي است، فقط شما همكار هستيدهمچنين در حال همكاري

نمونه كار دانش آموز: همه چيزهايي كه بايد در مورد بچه ها بدانيد، از عملكرد تا تكميل تكاليف، در يك مكان.كمك به مشتري در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته براي هرگونه سؤال مرتبط با دانش آموز در دسترس است.

شما مي توانيد دسترسي به جامعه جهاني داشته باشيد: با دانش آموزان بيش از ده كشور تعامل داشته باشيد.

برنامه درسي و ساختار مطابق با استانداردهاي مدارس ايالات متحده است.

مسابقات كدنويسي: Codeyoung مسابقات كدنويسي مانند كدنويس هفته و هكاتون را برگزار مي كند.

مربيان با كاليبر بالا: مربيان ما نه تنها آموزش برنامه نويسي براي كودكان در كدنويسي عالي هستند، بلكه داراي سالها تجربه و گواهينامه از كالج هاي مشهور هستند. مربياني كه حوصله و ظرفيت لازم براي آموزش به كودكان را دارند، جزو 1 درصد مربيان برتر هستند.

دسترسي مادام العمر به پلتفرم آموزشي: دانش آموزان به همه رويدادها و مسابقات دسترسي عالي دارند

هر دو هفته يكبار در مورد عملكرد و بهبود مهارت هاي فرزندتان به روزرساني دريافت كنيد. خدمات Codeyoung هميشه براي اطمينان از تجربه كلاسي بدون دردسر براي كودكان وجود دارد.

دسترسي به دوره ها و ضبط هاي كلاس از هر كجا و در هر زمان.اميدوارم از اين مقاله چيزهاي زيادي در مورد بهترين وب سايت هاي برنامه نويسي رايگان و پولي براي كودكان ياد گرفته باشيد. علايق، اهداف و سبك يادگيري ترجيحي فرزندتان را در حين سنجش امكانات خود در نظر داشته باشيد. وب آموزش برنامه نويسي براي كودكان سايت هاي متعددي مي توانند در آموزش علوم، توسعه بازي ها و اپليكيشن ها كمك كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت بازي ايرانيان سايبر براي كودكان مي توانيد روي اين لينك كليك كنيد!

سوالات متداول

بهترين زبان برنامه نويسي براي كودكان چيست؟

برنامه هاي كدنويسي به ما اين امكان را مي دهند كه دستورالعمل هايي را به رايانه ها و ربات ها براي ارتباط با آنها ارسال كنيم. برخي از زبان هاي برنامه نويسي كودكان، مانند پايتون و اسكرچ، براي تازه كارها مناسب تر هستند. اما، اگر فرزند شما از قبل به كدنويسي علاقه مند است، ممكن است آماده باشد تا برخي از برنامه هاي پيچيده تر، مانند HTML يا CSS را بررسي كند. Scratch، Java، Python و Lua تنها تعدادي از محبوب ترين زبان هاي برنامه نويسي هستند. براي يادگيري كدنويسي براي كودكان، اينها برخي از بهترين زبان ها هستند.

چرا كودك من بايد كدنويسي آموزش برنامه نويسي براي كودكان را ياد بگيرد؟

آموزش برنامه نويسي اصولي به كودكان، به ويژه در سنين پايين، دنيايي از امكانات را براي رشد و شكوفايي آنها باز مي كند. ما معتقديم كه همه كودكان بايد اين فرصت را داشته باشند، بنابراين ما در Codeyoung دوره هايي را براي كودكان ارائه مي دهيم تا كدنويسي را به روشي سرگرم كننده و مفيد بياموزند.

چگونه به فرزندم كدنويسي را ياد بدهم؟

با فرزندان خود گفتگو كنيد، در مورد اينكه كدنويسي دقيقا چيست و چگونه براي آنها مفيد و دلنشين است. اين فرآيند آموزش رايانه براي انجام يك كار، توسعه يك بازي يا برنامه با استفاده از يك سري دستورات است. به آن‌ها بگوييد كه از كدنويسي براي اطلاع دادن به گوشي‌هاي هوشمند استفاده مي‌شود كه كدام برنامه‌ها را راه‌اندازي كنند و كنسول‌ها چه بازي‌هايي را اجرا كنند. سپس در مورد وب‌سايت‌هاي كد رايگان براي بچه‌ها تحقيق كنيد كه براي فرزند شما مناسب‌تر هستند.

برنامه نويسي براي بچه ها را از كجا شروع كنم؟

گام اوليه مي تواند آموزش خراشيدن به فرزندتان باشد. آموزش برنامه نويسي براي كودكان رابط گرافيكي ساده Scratch براي كودكان 8 تا 13 ساله مفيد خواهد بود. سپس پايتون گام بعدي عالي است اگر كودك شما از Scratch پيشي گرفته باشد. يك زبان برنامه نويسي دنياي واقعي مانند پايتون


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/12/28 ساعت: ۱۸ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي براي كودكان

Scratch همچنين داراي يك جامعه آنلاين گسترده است  آموزش برنامه نويسي براي كودكان كه در آن بچه‌ها مي‌توانند مطالب تعاملي مانند داستان‌ها، بازي‌ها و انيميشن‌ها را با مردم سراسر جهان ايجاد كرده و به اشتراك بگذارند. Scratch بستري براي يادگيري برنامه نويسي براي كودكان هشت تا شانزده ساله است. ScratchJr، نسخه ساده شده Scratch براي سنين 5 تا 7 سال، براي كودكان كوچكتر نيز موجود است.

7. كد Monsterdownload (1).png

Code Monster يك بازي تعاملي است كه در آن كودكان و نوجوانان مي توانند كدنويسي جاوا اسكريپت را تمرين كنند. به محض ورود به سايت كدنويسي خواهيد كرد. Code Monster معتقد است كه دانش آموز قبلاً با جاوا اسكريپت آشنايي دارد و به سادگي به مكاني براي تمرين دستور زبان و موضوعاتي كه در حال يادگيري هستند نياز دارد.

قالب ساده است. در اين وب‌سايت كدنويسي، براي يادگيري كدنويسي براي بچه‌ها تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه دستورالعمل‌هاي هيولا را دنبال كنيد، اما چيز آموزش برنامه نويسي براي كودكان ديگري نيست. هدف Code Monster ارائه يك پلتفرم سرگرم كننده و جذاب براي تمرين نحو به جاي يادگيري آن است.

8. Codecademy

توسعه وب و زبان هاي برنامه نويسي مرتبط به طور عميق توسط دوره هاي متني Codecademy پوشش داده شده است. دانش‌آموزان مي‌توانند زباني را كه مي‌خواهند مطالعه كنند و از طريق درس‌ها با بازخورد بي‌درنگ درباره كدنويسي خود پيشرفت كنند، انتخاب كنند. برنامه‌هاي Codecademy نحوه طراحي ايرانيان سايبر يك وب‌سايت و انواع زبان‌هاي برنامه‌نويسي مرتبط، مانند HTML و CSS، Ruby on Rails، Python، JavaScript، jQuery، SQL، PHP و غيره را پوشش مي‌دهند و براي افرادي كه علاقه مند به تبديل شدن به توسعه‌دهندگان وب حرفه‌اي هستند، هدف قرار مي‌گيرند. .

عموم مردم به دوره هاي Codecademy دسترسي آموزش برنامه نويسي براي كودكان رايگان دارند. يك برنامه آموزشي مناسب، آزمون‌ها، پروژه‌ها و دسترسي به مشاوران زنده همگي در مسير برتر PRO گنجانده شده‌اند. آخرين تكليف در مسير PRO پولي در مورد چگونگي ايجاد يك نمونه كار آنلاين حرفه اي براي كودكان و نوجواناني كه مي خواهند در برنامه نويسي كار كنند بحث مي كند.

9. Codewars

Codewars يك پلت فرم كدنويسي رقابتي براي كودكان و نوجوانان است. شما توانايي هاي خود را با تمرين با ديگر كدنويسان در Codewars افزايش مي دهيد. كد نويس ها براي تسلط بر CoffeeScript، JavaScript، Python، Ruby، Java، Clojure، Haskell يا C# با حل چالش آموزش برنامه نويسي براي كودكان هاي كدنويسي (Csharp) كار مي كنند.

10. كد WizardsHQlogo.webp

Code WizardsHQ محبوب ترين مدرسه كدنويسي براي كودكان و نوجوانان 8 تا 18 ساله است و همچنين مورد علاقه شخصي ما نيز هست. ما از تركيبي از پلتفرم سطح حرفه‌اي، كلاس‌هاي درس كوچك تحت رهبري معلمان و پروژه‌هاي ساختن آن‌گونه كه ياد مي‌گيريد براي آموزش ايده‌ها و شيوه‌هاي كدنويسي به جوانان استفاده كرده‌ايم. دانش آموزان Scratch، HTML & CSS، JavaScript، WordPress، Responsive Design، توسعه اپليكيشن، Python، MySQL و Git را با دنبال كردن برنامه درسي ساختاريافته ما ياد مي گيرند. بچه هاي دبستان، راهنمايي و دبيرستان مي توانند دروس كدنويسي شركت كنند. ما همچنين برنامه هاي برنامه نويسي بچه ها را بعد از مدرسه و يك اردوي برنامه نويسي تابستاني ارائه مي دهيم.

11. App Inventor

App Inventor يك زبان برنامه نويسي بصري مبتني بر بلوك براي ايجاد برنامه هاي اندرويد است. سخنراني ها و دوره هاي ويديويي در يك جعبه در اين وب سايت برنامه نويسي براي جوانان موجود است. App Inventor كه در ابتدا توسط گوگل توسعه داده شد، به شما امكان مي دهد برنامه هاي اندرويد آموزش برنامه نويسي براي كودكان را به سادگي با حركت دادن اشيا در اطراف صفحه نمايش برنامه ريزي كنيد. اين روش شبيه برنامه نويسي مبتني بر بلوك است. اين دوره با نصب App Inventor شروع مي شود و از طريق ايجاد برنامه هاي اندرويدي پيچيده تر پيشرفت مي كند.

12. بلوكي. بازي ها


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/12/28 ساعت: ۱۸ توسط:schoolcoding :

كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان

تبديل آن بازي ها به واقعيت است. بازي‌ها كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان را مي‌توان تقريباً به هر زباني از ساده‌ترين زبان در اسكرچ تا بازي‌هاي چندنفره بزرگ در پايتون كدگذاري كرد.

بهترين دليل: برخي از زبان هاي برنامه نويسي از بچه ها مي خواهند كه چندين فايل را حتي قبل از شروع بارگيري كنند، اما اين در مورد Scratch صادق نيست. بچه ها مي توانند با كمك اين جلد شوميز رنگارنگ شروع به ساخت بازي هاي خود در مرورگر كنند. بازي هايي كه آنها خواهند ساخت شامل پيچ و خم ها و پازل براي يك يا چند بازيكن است. دستورالعمل هاي گام به گام و تصاوير فراوان در هر صفحه، كدنويسي را آسان مي كند.

بهترين زيرا: 20 پروژه بازي در اين كتاب كوتاه كه به پنج سطح پيشرو تقسيم شده است، بچه ها را با اصول برنامه نويسي و توسعه بازي آشنا مي كند. هر بازي فرصت‌هايي را براي كودكان فراهم كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان مي‌كند تا مهارت‌هايي مانند كنترل تعامل بازيكن، متحرك كردن اشياء روي صفحه و اضافه كردن صدا را در اختيار بچه‌ها قرار دهند. واژه نامه نزديك به پايان كتاب مرجع عالي براي ايده هاي كليدي است.

بهترين چون: بچه هايي كه از جنگ ستارگان لذت مي برند مي توانند كدنويسي را از C3PO، R2D2 و ديگر شخصيت هاي مورد علاقه خود ياد بگيرند. پروژه هاي برنامه نويسي جنگ ستارگان همه چيز در مورد ساخت بازي در اسكرچ با راهنمايي Force است. خوانندگان براي شروع با كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان اين كتاب نيازي به تجربه برنامه نويسي ندارند زيرا تمام دستورالعمل ها با تصاوير رنگارنگ همراه هستند.

بهترين به اين دليل: برخي از گيمرها صرفاً به بازي كردن راضي نيستند. آنها مي خواهند بدانند چگونه آنها را بسازند. اين دقيقاً همان چيزي است كه آنها در اينجا ياد خواهند گرفت. اين كتاب يك زبان مخصوص بازي به نام BlitzMax را معرفي مي‌كند كه به بچه‌ها امكان مي‌دهد بازي‌هايي را براي همه پلتفرم‌ها (ويندوز، مك، لينوكس) بسازند. نوجوانان تكنيك‌هايي را براي كار با گرافيك، فايل‌هاي صوتي و هر چيزي كه براي ايجاد بازي‌هاي رايانه‌اي كاملاً كاربردي نياز دارند، كشف خواهند كرد.

پايتون يك زبان برنامه نويسي شروع عالي براي بچه ها است و حتي كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان توسط توسعه دهندگان بازي حرفه اي براي برنامه ريزي مراحل بازي هاي جديد استفاده مي شود. اين كتاب ها به بچه ها كمك مي كند تا يادگيري پايتون را با تمركز بر ساخت بازي شروع كنند.

بهترين زيرا: اگرچه براي بچه هاي 10 ساله به اندازه كافي ساده است، اما Mission Python اعماق برنامه نويسي بازي پايتون را بررسي مي كند كه آن را براي نوجوانان و بزرگسالان هيجان انگيز مي كند. اين كتاب حول محور توسعه يك بازي تكي است و بچه‌ها دانش خود را با افزودن ويژگي‌هاي بيشتر و بيشتر در حين كار بر روي مواد ايجاد مي‌كنند. ماموريت پايتون با ضروريات پايتون شروع مي شود و سپس به مفاهيم پيشرفته تري مانند پرداختن به فايل هاي صوتي و گرافيك هاي سه بعدي مي رود.

بهترين زيرا: اين كتاب كدنويسي پايتون براي بچه ها برنامه نويسي را از طريق توضيحات مفصل چندين بازي محبوب مانند Hangman و Tic-Tac-Toe آموزش مي دهد. كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان پس از آشنايي كودكان با پايتون از طريق اين بازي‌هاي ساخت آسان، ايده‌هاي پيچيده‌تري را مورد بحث قرار مي‌دهد و در نهايت دانشي را كه براي اختراع بازي‌هاي خود به آن‌ها نياز دارند به خوانندگان مي‌دهد.

فرزند شما مي تواند كدنويسي را از خانه ياد بگيرد.كلاس‌هاي برنامه‌نويسي آنلاين و زنده ما را براي كودكان بدون خطر امتحان كنيد.كتاب هاي برنامه نويسي Minecraft براي كودكان

بسياري از بچه ها به لطف بازي بسيار محبوب Minecraft به كدنويسي علاقه مند مي شوند. كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان اين بازي به بازيكنان اين امكان را مي دهد كه حالت هاي خود را ايجاد كنند تا به دنيايي كه مي سازند اضافه كنند. اين كتاب‌ها به بچه‌ها كمك مي‌كنند تا مهارت‌هايي را كه براي اصلاح دنياي Minecraft خودشان و غيره نياز دارند، بدهند.

آموزش برنامه نويسي با Minecraftآموزش برنامه نويسي با Minecraftرده سني: 10+

بهترين زيرا: Minecraft يك بازي سه بعدي محبوب است كه در آن بچه ها مي توانند سازه هايي مانند قلعه ها يا قلعه ها را در دنياي مجازي بسازند. آموزش برنامه نويسي با Minecraft به بچه ها نشان مي دهد كه چگونه Minecraft را با برنامه نويسي Python گسترش دهند. علاوه بر اين، آنها كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان مهارت هايي را ياد خواهند گرفت كه به انواع ديگر برنامه نويسي مانند توسعه بازي و ساخت برنامه هاي دسكتاپ منتقل مي شود.

Minecraft Modding براي كودكان، كتاب آموزش برنامه نويسي كودكان براي DummiesMinecraft Modding براي بچه ها براي Dummiesرده سني: 10-13


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/11/23 ساعت: ۱۳ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي

قبل از شروع برنامه نويسي، روي رابط كاربري آموزش برنامه نويسي و تجربه برنامه خود تمركز كنيد. قبل از اينكه برنامه نويسي را شروع كنيد، تمام دكمه ها، ويژگي ها و صفحه نمايش هايي كه برنامه شما خواهد داشت را شناسايي كنيد.

صرف ساعت‌ها براي كدنويسي تابعي كه بعداً متوجه مي‌شويد كه به آن نياز نداريد، خيلي زود خسته‌كننده مي‌شود. مراحل طراحي را دنبال كنيد. با يك ايده شروع كنيد، كه احتمالاً قبلاً داريد. شما بايد ويژگي هاي خود را در يك سند مشخصات بنويسيد و سپس طرح خود را پيكربندي كنيد. بهترين زبان برنامه نويسي براي برنامه هاي اندرويد چيست؟

ويژگي هاي اساسي را به عنوان نمونه اوليه اضافه كنيد، سپس فرآيندها و طراحي بصري را همزمان توسعه دهيد و برنامه را از ابتدا بسازيد. اگر آن را به درستي تنظيم كنيد، در آينده ساعت هاي بي شماري را صرفه جويي خواهيد كرد.

زمان يادگيري خود را كاهش دهيد آموزش برنامه نويسي و به سرعت برنامه نويسي را شروع كنيد

يادگيري يك زبان برنامه نويسي جديد مي تواند دشوار باشد، اما منابع بسيار خوبي به صورت آنلاين وجود دارد.

براي مثال ها و كاربردهاي عملي، Lynda مكاني عالي براي آموزش هاي گام به گام است.

مي توانيد سفر برنامه نويسي خود را با مشاهده و دنبال كردن آموزش هاي نحوه ايجاد برنامه هايي مانند بازي تيك تاك يا يك ماشين حساب ساده شروع كنيد. اين به شما كمك مي كند تا با زبان، نحو، IDE و برنامه هاي دنياي واقعي هر زباني كه ياد مي گيريد آشنا شويد.

اگر به دنبال يادگيري ساختارمندتر هستيد، Codecademy را امتحان كنيد. شما به دوره هاي آموزشي به زبان هاي مختلف دسترسي خواهيد داشت. آنها با آموزش هاي آسان و پشتيباني فني همراه هستند آموزش برنامه نويسي . هزينه عضويت ماهانه 20 يورو براي يك حساب كاربري مي باشد.

Treehouse گزينه مشابهي است، اگرچه هزينه ماهانه آن 25 دلار است.

پس از بازي با كد نويسي، به شما پيشنهاد مي كنم در علوم كامپيوتر و دانش كتاب هاي درسي عميق تر شويد. براي اين كار، كتاب‌هاي PDF و راهنماهاي نحوه كار، مكان خوبي براي شروع هستند. وب سايت اندرويد يك راهنماي عالي براي مبتديان براي برنامه نويسي نيز دارد.

يادگيري

اگر مي‌خواهيد با عجله توسعه اپليكيشن موبايل را بياموزيد، با مشكل مواجه خواهيد شد! سال ها طول مي كشد تا به هر زباني، چه پايتون يا فرانسوي، آشنا و مسلط شويد. بله، شما مي توانيد اصول اوليه را خيلي سريعتر ياد بگيريد. اما اگر مي خواهيد كد برنامه شما مطابق با استانداردهاي جهاني باشد، بايد براي مدت طولاني كدنويسي را مطالعه كنيد.

براي كساني كه تجربه برنامه نويسي ندارند، آموزش برنامه نويسي انتظار داشته باشيد كه حداقل شش ماه مطالعه روزانه را قبل از تسلط بر يك زبان برنامه نويسي بگذرانند. اگر مي خواهيد سريع ياد بگيريد، ابتدا به ايده هاي پشت زبان نياز داريد.

هنگام آموزش علوم كامپيوتر به كودكان، مربيان اغلب بر معرفي مفاهيمي مانند رشته ها، شرطي ها و منطق بيش از هر چيز تمركز مي كنند. درك نحوه ارتباط ما با كامپيوترها بسيار مهم است، زيرا اين روش با هر چيزي در زندگي واقعي بسيار متفاوت است. هنگامي كه با اين موضوع آشنا شديد، برنامه نويسي هر زباني بايد آسان تر باشد.

بسياري از مبتديان هيجان زده هستند كه مستقيماً وارد كدنويسي شوند، اما اهميت اصول اوليه را درك نمي كنند. علم كامپيوتر مي تواند دشوار باشد زيرا بسياري از كلمات آشنا به نظر مي رسند اما معناي كاملاً متفاوتي دارند.

ابزارهاي مطالعه مانند Quizlet يادگيري اين مفاهيم و كلمات جديد را آسان مي كند. كاربران مي توانند فلش كارت ها و آزمون ها را به تنهايي ايجاد كنند يا از مجموعه هاي مطالعه قبلاً ساخته شده توسط ديگران استفاده كنند.

اين يك سفر است

براي صرفه جويي در زمان، اين كار را در هنگام سفر يا آموزش برنامه نويسي انتظار در صف انجام دهيد. مطالب را به طرق مختلف در زندگي خود بگنجانيد تا بيشترين موفقيت را داشته باشيد. عادت كنيد مثل يك توسعه دهنده فكر كنيد. وقتي يك برنامه جديد را دانلود مي‌كنيد، به اين فكر كنيد كه كد چه اتفاقي مي‌افتد و چرا توسعه‌دهنده تصميم گرفت تا تجربه كاربري را به اين روش سازماندهي كند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/11/12 ساعت: ۱۳ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي

Kotlin يك زبان جديدتر است كه توسط گوگل آموزش برنامه نويسي توسعه يافته است. از آنجايي كه توسط گوگل توسعه داده شده است، به طور يكپارچه با اندرويد و جاوا كار مي كند.

اين زبان جديد از جاوا الهام گرفته شده است. C++ و تمام پيشينه هاي آن، بنابراين مي توانيد آن را نسخه بهبود يافته اين زبان ها با ويژگي هاي جديد اضافه كنيد. از بين سه موردي كه بحث كرديم، كاتلين تا حد زيادي در دسترس ترين است. اين يك زبان بسيار تميز و نسبتا ساده است، با تشريفات و قوانين كمتري نسبت به C++ و جاوا.

در حالي كه شما هنوز نياز به درك مفاهيم و ساختارهاي برنامه نويسي اوليه داريد. به طور كلي مي توانيد با خطوط كد كمتري به همان نتيجه برسيد.

همانطور كه وب‌سايت كاتلين آموزش برنامه نويسي مي‌گويد، «برآوردهاي تقريبي حاكي از كاهش 40 درصدي تعداد خطوط كد است».

اين قطعاً براي مبتديان يك امتياز مثبت است، اگرچه به اين معني است كه وزن بيشتري روي هر خط كدي كه مي نويسيد وارد مي شود. كاتلين همچنين در حال سازگاري كامل با iOS است كه يك مزيت بزرگ ديگر است.

متأسفانه از آنجايي كه اين زبان جديد است و استاندارد نيست. پشتيباني و عيب يابي كمتري در دسترس است. كه مي تواند كار را براي مبتديان سخت كند. با اين حال، به طور كلي، اگر به دنياي گسترده توسعه اندرويد جسارت مي كنيد، يك نقطه شروع عالي است. بهترين زبان برنامه نويسي براي برنامه هاي اندرويد چيست؟

آماده شدن براي موفقيت به عنوان يك برنامه نويس

اگر علاقه واقعي به برنامه نويسي داريد و زمان زيادي براي يادگيري داريد، با Kotlin شروع كنيد و تا C++ ادامه دهيد.

Kotlin زباني است كه توسط توسعه دهندگان براي برنامه نويسان آموزش برنامه نويسي كهنه كار و مبتدي ايجاد شده است. اين به شما معرفي دوستانه اي با علوم كامپيوتر مي دهد و در طول مسير مقداري جاوا را به شما آموزش مي دهد. از آنجايي كه Kotlin بسيار جديد است، بسياري از توسعه دهندگان با آن آشنا نيستند. يادگيري آن در حال حاضر به شما برتري نسبت به ساير توسعه دهندگان در هنگام درخواست شغل يا مشاغل آزاد مي دهد.

جاوا زبان غالب برنامه نويسي اندرويد و دومين زباني است كه بسياري از توسعه دهندگان آن را ياد مي گيرند. كاتلين و جاوا هر دو زبان برنامه نويسي رسمي اندرويد هستند. اگر وقت و زمان كافي داريد، جاوا اولين زبان عالي براي يادگيري است. بهترين زبان برنامه نويسي براي برنامه هاي اندرويد چيست؟

C++ يك زبان برنامه نويسي رسمي براي اندرويد نيست و يادگيري آن بسيار دشوارتر است. اين بايد آخرين زباني باشد كه ياد مي گيريد.

چگونه IDE خود را آموزش برنامه نويسي پيكربندي كنيم

ممكن است از خود پرسيده باشيد كه كدي را كه با آن كار مي كنيد كجا مي نويسيد. پاسخ محيط توسعه يكپارچه شما يا IDE است.

IDEs جايي است كه براي نوشتن، كامپايل و اجراي كد خود مي رويد. رايج ترين آنها اندرويد استوديو است كه داراي يك شبيه ساز است كه نشان دهنده يك گوشي براي تست برنامه شما است.

همچنين مي توانيد گوشي خود را به اندرويد استوديو متصل كرده و آن را در زندگي واقعي آزمايش كنيد كه بسياري از توسعه دهندگان آن را ترجيح مي دهند. براي طراحي صفحه نمايش، Android Studio از XML يا Javascript استفاده مي كند. e از علامت گذاري توسعه پذير. اين زبان ساده ديگري است كه علاوه بر كاتلين، جاوا يا سي پلاس پلاس بايد ياد بگيريد.

قبل از شروع برنامه خود را براي موفقيت عظيم برنامه ريزي كنيد

با اين حال، قبل از شروع برنامه نويسي در IDE، بايد برنامه اي آموزش برنامه نويسي را كه مي خواهيد بسازيد به دقت برنامه ريزي كنيد. هيچ چيز نااميدكننده‌تر از شروع خيلي زود و نياز به حذف كدي نيست كه ساعت‌ها صرف نوشتن و اشكال‌زدايي كرده‌ايد، يا متوجه شويد كه در نهايت به يك تابع نيازي نيست.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/11/12 ساعت: ۱۳ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي

اكنون در چهارمين سال خود، برنامه PACT در بيش آموزش برنامه نويسي از 60 مدرسه و بيش از 1000 دانش آموز ارائه شده است. با ورود برنامه نويسي به برنامه درسي و درخواست مديران و دولت ها براي گنجاندن محتواي بيشتر علوم كامپيوتر در مدارس (لاك وود و موني، 2017).

در سال 2016، كميسيون اروپا، به‌ويژه مركز تحقيقات مشترك (JRC) براي گزارش‌دهي خط‌مشي، مقاله «توسعه تفكر محاسباتي در آموزش اجباري - پيامدهاي سياست و عمل» را منتشر كرد كه به دنبال شكل‌دهي به اجراي تفكر محاسباتي در آموزش اجباري است. اين سند اشاره مي‌كند كه در سال‌هاي اخير، تفكر محاسباتي كه شامل مفاهيم كدنويسي، برنامه‌نويسي، تفكر الگوريتمي و غيره مي‌شود، به عنوان مهارت‌هايي كه براي همه ضروري است مانند حساب و سواد ترويج شده است.

 در اين مرحله، اين سؤال مطرح مي‌شود: چگونه مي‌توانيم تفكر محاسباتي را به عنوان يك مهارت كليدي قرن بيست و يكم براي دانش‌آموزان تعريف كنيم. ويژگي آموزش برنامه نويسي هاي اصلي تفكر محاسباتي و ارتباط آن با برنامه نويسي در آموزش اجباري چيست؟ چگونه مي توان معلمان را براي ادغام موثر تفكر محاسباتي در تمرين تدريس خود آموزش داد؟ (Bocconi و همكاران، 2016).

با توجه به ادغام تفكر محاسباتي در آموزش اجباري، چهار حوزه مهم براي سياست گذاران و ذينفعان ظاهر مي شود: درك تلفيقي از تفكر محاسباتي، ادغام جامع، استقرار سيستمي، و حمايت از سياست. ظهور مجدد در ادغام تفكر محاسباتي و به طور گسترده تر، علوم كامپيوتر در آموزش اجباري مشهود است، همانطور كه موج اخير اصلاحات برنامه درسي نشان مي دهد.

در مجموع، يازده كشور در اروپا اخيراً يك فرآيند اصلاحي را تكميل كرده اند كه شامل تفكر محاسباتي و مفاهيم مرتبط است. هفت نفر ديگر در حال برنامه ريزي براي معرفي تفكر محاسباتي در آموزش اجباري هستند.

 علاوه بر اين، هفت كشور ديگر تفكر محاسباتي را بر آموزش برنامه نويسي اساس سنت ديرينه خود در آموزش علوم كامپيوتر، عمدتاً در مدارس متوسطه، ادغام مي كنند. برخي از آنها در حال گسترش آموزش علوم كامپيوتر به سطوح ابتدايي و متوسطه پايين هستند (Bocconi et al., 2016).

در سال 2013، سند "محاسبات برنامه هاي تحصيلي: مراحل كليدي 1 و 2 برنامه درسي ملي در انگلستان" توسط وزارت آموزش و پرورش براي برنامه درسي خود در انگلستان منتشر شد. ايرانيان سايبر اين سند بيان مي كند كه آموزش تفكر محاسباتي با كيفيت بالا، دانش آموزان را آماده مي كند تا از تفكر محاسباتي و خلاقيت براي درك و تغيير جهان استفاده كنند. علوم كامپيوتر پيوندهاي عميقي با رياضيات، علوم، طراحي و فناوري دارد و اطلاعاتي در مورد سيستم هاي طبيعي و مصنوعي ارائه مي دهد.

 هسته علم كامپيوتر علوم كامپيوتر است كه در آن به دانش آموزان اصول مديريت اطلاعات و محاسبات، نحوه كار سيستم هاي ديجيتال و نحوه كار با ما آموزش داده مي شود. اين دانش از طريق برنامه نويسي بر اساس اين دانش، دانش آموزان مجهز به استفاده از فناوري اطلاعات براي ايجاد برنامه ها و برنامه هاي آموزش برنامه نويسي كاربردي مختلف هستند (رادين و هاولي، 2013).

در سال 2017، سيستم آموزشي در انگلستان، بر اساس شواهد، نشان مي دهد كه آموزش علوم كامپيوتر در انگلستان پراكنده و شكننده است. توسعه و پايداري آتي آن به اقدام سريع و هماهنگ دولت ها، صنعت و سازمان هاي غيرانتفاعي بستگي دارد.

 ناديده گرفتن فرصت ها براي اقدام مي تواند هم به آموزش نسل هاي آينده و هم به شكوفايي اقتصادي به عنوان يك ملت آسيب برساند. موضوع گسترده علوم كامپيوتر، كه سه حوزه حياتي محاسبات را پوشش مي دهد، در مدارس انگلستان براي سنين 5 تا 16 سال اجباري شده است.

دانش‌آموزان 5 تا 14 ساله هفته‌اي 1 ساعت دروس علوم كامپيوتر دارند و برخي مدارس از اين فرصت استفاده مي‌كنند تا علوم كامپيوتر را در دروس ديگر آموزش دهند. با اين حال، اكثر معلمان در حال تدريس يك موضوع مدرسه ناآشنا بدون حمايت كافي هستند. علاوه بر اين، آنها ممكن است تنها معلم مدرسه خود باشند كه اين وظيفه را دارد. دولت ها بايد به كمبود فزاينده معلمان علوم كامپيوتر رسيدگي كنند (كالدرون و همكاران، 2017).

از سوي ديگر به آسيا نيز اهميتي داده شده است كه برنامه نويسي اجراي آموزش تفكر محاسباتي در مدرسه بايد داشته باشد. نمونه‌اي از اين پيشرفت‌هايي است كه در كره جنوبي، چين و ژاپن و غيره صورت گرفته است. مورد ژاپن كه اگرچه كشوري فناورانه با 99 درصد كارخانه هاي رباتيك شده در دهه 1980 است،


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/10/11 ساعت: ۰۹ توسط:schoolcoding :

آموزش برنامه نويسي كودكان

اگر يك برنامه نويس رايانه بالاي 40 سال به  آموزش برنامه نويسي كودكان زبان هاي برنامه نويسي كودكان شما بگويد كه جاوا اسكريپت يك زبان برنامه نويسي واقعي نيست، در 10 سال گذشته در اين صنعت حضور نداشته اند كه بسياري از برنامه ها و شركت ها برخي از مهم ترين برنامه هاي خود را با استفاده از جاوا زبان هاي برنامه نويسي كودكان اسكريپت اجرا مي كنند.

مشكل HTML و جاوا اسكريپت به عنوان زبان هاي برنامه نويسي كودكان يك زبان برنامه نويسي براي كودكان خردسال، تمام علائم نگارشي است كه آنها بايد تايپ كنند. آنها احتمالاً هرگز از { } يا < > خارج از كلاس رياضي استفاده نكرده اند. در هر دو اين زبان ها تايپ زيادي وجود دارد و متاسفانه زبان هاي برنامه نويسي كودكانc املا و علائم نگارشي مناسب در كدنويسي بسيار مهم است. ما متوجه شده‌ايم كه بچه‌ها تايپ‌كننده‌هاي بهتري مي‌شوند و سرعت تايپ آن‌ها به طور قابل توجهي در نتيجه آموزش كدنويسي بهبود مي‌يابد. اين يك مزيت بزرگ آموزش برنامه نويسي كودكان در مدرسه زبان هاي برنامه نويسي كودكان است كه در آن هر تكليفي نياز به تايپ دارد، حتي در كلاس سوم.

پايتون

شما بدون شك پايتون را شنيده ايد. اين زبان برنامه نويسي «داغ» امروزي است. در علم داده، هوش مصنوعي و يادگيري ماشين استفاده مي شود. پايتون همچنين يك زبان مبتدي خوب است زيرا تايپ كردن آن ساده تر است. بسياري از علائم نگارشي از زبان حذف شد و بيشتر شبيه به انگليسي معمولي خوانده مي شود. قوانين بسيار سختگيرانه اي در مورد تورفتگي وجود دارد - كه معمولاً براي بچه ها بسيار گيج كننده است زيرا چه زماني تورفتگي در مدرسه اهميت دارد؟ اما به محض اينكه آنها به اين موضوع پي ببرند، در واقع كمتر براي تايپ در پايتون وجود دارد.

نقطه ضعف پايتون به عنوان يك زبان برنامه نويسي براي كودكان اين است كه محدوديت هايي در مورد كارهايي كه مي توانيد با آن براي بازي انجام دهيد وجود دارد. بازي‌هاي ويديويي معمولاً ايرانيان سايبر با پايتون نوشته نمي‌شوند و در حالي كه كتابخانه‌هايي وجود دارد كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد، براي رسيدن به سطحي كه بتوانيد يك بازي ويديويي مناسب با پايتون بسازيد، يادگيري زيادي لازم است. مدرسه كدنويسي پنگوئن برنامه‌هاي درسي زيادي آموزش برنامه نويسي كودكان را روي توسعه بازي‌هاي سرگرم‌كننده براي دانش‌آموزان سرمايه‌گذاري كرده است تا با پايتون بسازند، اما اگر دليل علاقه فرزند شما به يادگيري برنامه‌نويسي، بازي‌سازي است، ما پايتون را به عنوان زبان اول توصيه نمي‌كنيم.

 Python ما براي مدرسه ابتدايي بيشتر شبيه يك كلاس سنتي تدريس مي شود كه در آن هر كلاس 60 دقيقه اي يك برنامه درسي و يك مفهوم خاص دارد كه ما دوست داريم آنها به آن مسلط شوند. همچنين مقدار كمي از تكاليف هفتگي وجود خواهد داشت.

پروژه در مقابل كلاس محور

دو رويكرد (مبتني بر پروژه در مقابل كلاس محور) چيزي متفاوت براي هر كودك ارائه مي دهد و بنابراين واقعاً به سبك يادگيري ترجيحي دانش آموز بستگي دارد. رويكردهاي مبتني بر پروژه مي‌تواند دانش‌آموزي را كه قبلاً از ميزان سرگرمي برنامه‌نويسي بي‌اطلاع است، وادار كند تا براي هفته‌ها به تنهايي بر روي يك آموزش برنامه نويسي كودكان پروژه انگيزه پيدا كند. برنامه درسي مبتني بر پروژه ابتدا توسط بوت كمپ هاي برنامه نويسي بزرگسالان كه در تبديل غير كدنويس ها به كدنويس موفق بوده اند، اتخاذ شد و ما اين كار را براي صدها دانش آموز جوان نيز ديده ايم.

اگر فرزند شما ترجيح مي‌دهد همه چيز را يك مرحله در يك زمان ياد بگيرد، كلاس‌هاي سنتي عالي هستند. دانش‌آموزان همچنين آزادي بيشتري براي كشف جنبه‌هاي مختلف كدنويسي بدون داشتن چاپ آبي براي دنبال كردن دارند. تمرينات تكليف يك مفهوم خاص را تقويت مي كند و برخي از دانش آموزان با بررسي هر نقطه عطف در مسير يادگيري خود، احساس موفقيت را دوست دارند. دانش‌آموزان بايد در اين رويكرد صبورتر باشند، زيرا حداقل چند هفته طول مي‌كشد تا آنها به اندازه كافي بدانند تا چيزي فراتر از آن بسازند. d يك عبارت if then ساده. امروزه برنامه نويسي كامپيوتري مهم است زيرا بسياري از دنياي ما خودكار است. انسان ها بايد بتوانند تعامل بين افراد و ماشين ها را كنترل كنند. از آنجايي كه رايانه‌ها و ماشين‌ها مي‌توانند كارها را بسيار كارآمد و دقيق انجام دهند، ما از برنامه‌نويسي رايانه‌اي براي مهار آن قدرت محاسباتي استفاده مي‌كنيم.

همه مي توانند يك برنامه كامپيوتري بنويسند  برنامه نويسي كودكان (مقدمه اي با استفاده از پايتون)دستور جلسه

مقدمه اي بر برنامه نويسي و دلايل نوشتن برنامه؟اينها مطالب سراسر دوره و همچنين اولين بخش مقدمه هستند كه در آن به معناي برنامه هاي نوشتن بحث مي كنيم. در قسمت سوم كلاس، مقدمه را تمام مي كنيم و آزمون و تكليف اول را خواهيم داشت.نصب و استفاده از پايتون ما مي خواهيم چيزهايي را تنظيم كنيم تا بتوانيد برنامه هاي پايتون بنويسيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/10/10 ساعت: ۰۸ توسط:schoolcoding :